Facebook "drugim internetem"?

Zlokalizowany w sąsiedztwie dotychczasowej siedziby firmy w Menlo Park budynek MPK20 oferuje „przestrzeń biurową” o powierzchni około 40 300 m² - na jednym tylko piętrze. Ten największy na świecie otwarty plan piętra sprawia, że pracownicy – podobnie jak użytkownicy Facebooka – nie mają ani własnego miejsca ani odrobiny prywatności.

Na uwagę zasługują też wszelkie „dodatkowe atrakcje” kampusu, które sprawiają, że nie trzeba wychodzić z pracy, żeby odpocząć lub spędzić czas tak, jak zwykle spędza się go po godzinach. Pokryty parkiem o powierzchni dziewięciu akrów dach, pełen ścieżek i ogrodów, to miejsce stworzone z myślą o pracownikach rozmiłowanych w pieszych wycieczkach, bieganiu lub po prostu spędzaniu czasu na łonie natury.

Zobacz również:

  • Meta będzie znakować szkodliwe treści generowane przez AI
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian

Pracownicy Facebooka nie mają potrzeby wychodzenia z pracy, by skoczyć po kawę do Starbucksa. Firma sama z siebie zapewnia im dostęp do kawiarni i stoisk z kawą. Do dyspozycji mają także siłownie i luksusowe restauracje serwujące praktycznie każde danie, jakie tylko można sobie wymarzyć. Poza tym, na kampusie znajdują się m.in. ścianki wspinaczkowe, warsztaty rzemieślnicze, stojaki rowerowe, studio muzyczne i salony fryzjerskie. Ze wszystkich tych udogodnień pracownicy mogą korzystać bezpłatnie.

Facebook stosuje tę samą strategię w stosunku do swoich pracowników, jak i użytkowników. Najpierw sprawdza, co robią, gdy akurat nie ma ich w siedzibie firmy lub w internecie, a potem wdraża wszystkie te działania w ramach własnego kampusu i portalu.


TOP 200