EDA - mobilny asystent
- Dariusz Niedzielewski,
- 07.04.2011
Urządzenia określane mianem osobistych asystentów cyfrowych PDA ($Personal Digital Assistant$) od lat pomagają przedsiębiorcom w codziennych obowiązkach. Obecnie obserwujemy dynamiczny rozwój zaawansowanych, biznesowych smartfonów. Na rynku pojawia się również coraz więcej urządzeń określanych jako EDA ($Enterprise Digital Assistant$), które dzięki połączeniu uniwersalności z wysokim stopniem wyspecjalizowania, wyznaczają nowy standard w pracy mobilnej.
Rynek wymusza zmiany
Dane statystyczne pokazują, że w ostatnich latach następuje odwrót od klasycznych rozwiązań mobilnych (zwykłe telefony komórkowe, podstawowe narzędzia typu PDA) na rzecz bardziej zaawansowanych modeli. Według obliczeń firmy Gartner, w III kwartale ub.r. liczba sprzedanych smartfonów wzrosła w ujęciu rocznym o 96%. W tym samym czasie sprzedaż telefonów komórkowych zwiększyła się tylko o 35%.
Aby sprostać rosnącym wymaganiom przedsiębiorców, powstały wyspecjalizowane urządzenia typu EDA (Enterprise Digital Assistant), które oprócz funkcjonalności smartfonów i PDA, dysponują wieloma dodatkowymi możliwościami przy stosunkowo niewielkich rozmiarach. Uniwersalne narzędzia EDA pozwalają na: korzystanie z zaawansowanych i wymagających odpowiednich zasobów aplikacji, uzyskiwanie dostępu do internetu oraz sieci korporacyjnej z każdego miejsca (Bluetooth/Wi-Fi/UMTS/3,5G); często mają wbudowane odbiorniki GPS, skanery, drukarki, czytniki RFID, kodów kreskowych, pasków magnetycznych, kart inteligentnych itp.