Dziesięć filarów bezpiecznej sieci WiFi

Testy zabezpieczeń

Po skonfigurowaniu sieci trzeba wykonać testy bezpieczeństwa. Operację tę warto przeprowadzać regularnie. Można się w tym celu posłużyć narzędziami dostępnymi online. Przykładowy zestaw testów bezpieczeństwa znajdziesz na stronach www.auditmypc.com, www.securitymetrics.com, czy www.hackerwatch.org.

Przydają się także skanery do instalacji na laptopach i urządzeniach przenośnych. Do wyszukiwania sieci można użyć na przykład programów inSIDDer (następca NetStumblera), Kismet, Airsnort czy Aircrack.

Wyłącz automatyczne logowanie do sieci na komputerach

Karty sieciowe w komputerach mogą zostać skonfigurowane w taki sposób, by automatyczne łączyć się z niezabezpieczonymi lub zdefiniowanymi wcześniej punktami dostępowymi.

Komputer może automatycznie przez przypadek zalogować się do fałszywych sieci, podszywających się pod prawdziwe. Zwłaszcza, jeżeli zaufana posługuje się domyślną bądź popularną nazwą.

Aby wyłączyć automatyczne logowanie w Windows 7, kliknij prawym przyciskiem myszy na ikonę połączenia i na Centrum Sieci i udostępniania. Wybierz łącze Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi. Zaznacz kolejno każde połączenie i otwórz okno jego właściwości.

Usuń zaznaczenie z opcji Połącz automatycznie, gdy sieć jest w zasięgu widocznej na karcie Połączenie. Kliknij OK.

Nie zapominaj o aktualizacjach

Firmware ruterów to takie samo oprogramowanie jak każde inne. Może ono zawierać błędy ułatwiające włamanie, czy powodujące awarie. Nie należy zapominać o jego regularnej aktualizacji. Jeżeli pojawi się nowa wersja firmware warto ją zainstalować. Wraz z aktualizacjami pojawiają się czasami nowe funkcje.


TOP 200