Długa kolejka do banku
- Adam Jadczak,
- 23.12.2002
Referencje w Polsce: Brak
Potencjalni partnerzy w Polsce: Prokom Software, Softbank, IBM Polska
Firma: Alltel Corebanking Solutions powstała w 2001 r. jako joint venture firm Alltel (51% udziałów) i IBM (49%). ACS zajmuje się rozwojem systemu Corebank, natomiast za jego sprzedaż jest odpowiedzialny IBM
ALLTEL INFORMATION SERVICES
Oferowane rozwiązanie: Pierwsza wersja systemu Systematics powstała w 1974 r., ale w sprzedaży pojawił się dopiero w 1981 r. Wcześniej Alltel wykorzystywał go na potrzeby centrów danych oferujących usługi outsourcingowe dla banków amerykańskich
Technologie: Platforma sprzętowa - IBM eServer zSeries, język programowania - COBOL, baza danych - DB2
Referencje w Polsce: Bank Pekao (projekt w trakcie realizacji)
Potencjalni partnerzy w Polsce: Softbank, Prokom Software, IBM Polska
Firma: Alltel Information Services (poprzednio Systematics) została przejęta przez Grupę Alltel w 1990 r. Firma powstała w 1968 r. AIS ma klientów w 50 krajach. Przychody Grupy Alltel w 2001 r. wyniosły 7,6 mld USD
ALNOVA TECHNOLOGIES
Oferowane rozwiązanie: System Altamira (obecnie Alnova) powstał w 1990 r. Rozwiązanie to - zgodnie z informacjami IBS Publishing - może obsłużyć 1,5 mln transakcji i 4 mln klientów. Opłaty roczne za wsparcie techniczne wynoszą ok. 15% kosztów zakupu licencji
Technologie: Platforma systemowa - IBM S/390, Unix, Windows 2000; język programowania - COBOL, C++, Java; baza danych - DB2, Oracle, Informix; platforma dla aplikacji klienckich - Windows lub OS/2
Referencje w Polsce: BRE Bank - pion bankowości detalicznej mBank i Multibank
Potencjalni partnerzy w Polsce: Accenture Polska
Firma: Alnova została wydzielona z Accenture w 2000 r. System Altamira działa w 100 bankach na świecie. Według danych IBS Publishing w ciągu ostatnich 3 latach przychody z jego sprzedaży wyniosły ok. 390 mln USD.
Alnova zatrudnia 165 osób
COMP RZESZÓW
Oferowane rozwiązanie: def2000 to scentralizowany system informatyczny dla banków uniwersalnych. Rozwiązanie zostało obudowane aplikacjami umożliwiającymi elektroniczny kontakt klienta z bankiem (InterComp, TeleComp, SMSComp i CompCard). Podczas przeprowadzonych ostatnio przez Comp Rzeszów testów w ciągu 20-30 minut udało się dokonać zamknięcia dnia w testowym banku z milionem rachunków. Testy wydajnościowe na serwerach Suna wykazały, że system pozwala na obsługę ok. 5000 użytkowników
Technologie: Baza danych - Oracle, platforma sprzętowa - serwery unixowe HP, IBM i Sun Microsystems
Referencje w Polsce: Lukas Bank, Bank Przemysłowy, Bank Społem, Gospodarczy Bank Wielkopolski, Bank Polskiej Spółdzielczości, Mazowiecki Bank Regionalny, Dominet Bank (w trakcie wdrożenia), Bank Pocztowy (w trakcie wdrożenia)
Firma: Comp Rzeszów został założony w 1991. Przychody firmy w 2001 r. wyniosły 61,2 mln zł, liczba pracowników na koniec tego roku - 179