Dell stawia na ofertę firm i oprogramowanie
- Piotr Waszczuk,
- 26.06.2012
Dell chce uprościć ofertę i skrócić łańcuchy dostaw. W ciągu trzech lat zaoszczędzi w ten sposób 2 mld USD. Pieniądze przeznaczy na rozwój oferty dla klientów biznesowych.
Zarząd amerykańskiego koncernu planuje też przeniesienie produkcji do krajów o niższych kosztach pracy. Oszczędności mają być przeznaczone głównie na rozwój oferty dla klientów biznesowych.
Plany zakładają ograniczenie liczby dostępnych konfiguracji komputerów osobistych i maszyn serwerowych oraz większą standaryzację sprzętu pod kątem wykorzystywanych komponentów. "Obecnie ponad 50% sprzedawanych przez nas komputerów to standardowe konfiguracje. 66% trafiających do klientów komputerów osobistych to maszyny montowane przez zewnętrzne firmy" - mówi Jeff Clarke, wiceprezes Della odpowiedzialny za działalność operacyjną. Planowane zmiany w ofercie i uproszczenie łańcucha dostaw tylko w segmencie komputerów osobistych przyniosą do 2016 r. oszczędności rzędu 1 mld USD. "Nie wycofujemy się z rynku komputerów PC. W tym segmencie zamierzamy prowadzić działalność w sposób zwinny, wykorzystywać luki rynkowe i koncentrować się na produktach wysokomarżowych" - zapowiada Jeff Clarke.
Tak zaoszczędzone środki mają być przeznaczone na rozszerzenie oferty sprzętu, aplikacji i usług skierowanych do odbiorców biznesowych. Rozwój oferty w segmencie oprogramowania biznesowego ma bazować na przejęciach dostawców wyspecjalizowanych rozwiązań, choć Dell zamierza też współpracować z niezależnymi dostawcami oprogramowania biznesowego.
"Nie mamy ambicji przekształcenia firmy Dell w samodzielnego dostawcę oprogramowania" - zapewnia John Swainson, wiceprezes Della. Strategia zakłada rozwój oprogramowania, które będzie oferowane z rozwiązaniami sprzętowymi i usługami biznesowymi koncernu. Władze zamierzają koncentrować się na rozwiązaniach wspierających zarządzanie sprzętem i urządzeniami mobilnymi, narzędziach dla działów IT. Dell chce rozwinąć ofertę oprogramowania biznesowego, które ma być oferowane wraz z dedykowanymi systemami serwerowymi.
Rozwijając oprogramowanie biznesowe, Dell będzie kładł nacisk na aplikacje oferowane w modelu cloud i na aplikacje analityczne BI. Pod kątem segmentu korporacyjnego rozwijana będzie dedykowana oferta sprzętu. Do odbiorców biznesowych skierowane będą oparte na środowisku Windows 8 tablety firmy Dell. Urządzenia pojawią się w ramach linii produktowych Latitude i OptiPlex.