Czy dbamy o dane?

Z problemem poprawności czy aktualności danych styka się większość firm, niezależnie od branży w jakiej działają. Tylko 9% podmiotów przyznaje, że wykorzystywane przez nie dane są rzetelne, aktualne i kompletne, a ich jakość nie wymaga poprawy - wynika z badań przeprowadzonych przez Computerworld w partnerstwie z SAS Institute.

Można wyróżnić wiele powodów powstawania niepoprawnych danych. Począwszy od czynnika ludzkiego (błędy wprowadzania, interpretacji), poprzez źle przyjęte reguły, a skończywszy na niewłaściwej konsolidacji informacji pochodzących z wielu źródeł (różne systemy IT). Najczęściej problem dotyczy osobowych oraz kontaktowych danych klientów, kontrahentów, obywateli czy też dostawców. Nieco rzadziej błędy ujawniają się w raportowaniu wskaźników biznesowych oraz danych transakcyjnych. Niezależnie od obszarów w jakich powstają, błędy generują określone koszty. Podstawowym kosztem jest czas potrzebny na ręczne poprawianie danych. W większej skali tego typu problemy istotnie utrudniają procesy raportowania w organizacji i opóźniają wdrożenia systemów informatycznych.

Czy dbamy o dane?

Niewiele przedsiębiorstw decyduje się jadnakże na ogólnofirmowe programy mające na celu poprawę jakości danych. Realizację polityki "data governance" na poziomie całej organizacji zadeklarowało 11% firm biorących udział w badaniu. Z drugiej strony respondenci równie rzadko wskazywali, iż ich firmy nie prowadzą i nie prowadziły żadnych programów związanych z poprawą jakości danych. Najczęściej przedsiębiorstwa pochylają się nad złymi danymi w ramach określonych "punktowych projektów". Zwykle dyżurną motywacją do wyczyszczenia danych jest migracja systemów (np. aplikacji ERP lub oprogramowania o podobnym charakterze)...

W jaki jeszcze sposób niewłaściwe dane rzutują na prowadzony biznes? W których obszarach najczęściej powstają błędy? Jak radzić sobie z problemem złych danych? Zapraszamy do pobrania raportu podsumowującego badanie ankietowe dotyczące jakości danych w biznesie >>

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200