Czwartkowy Przegląd Prasy

Lynksys powraca do rozwiązań sieciowych dla MSP... Tydzień na zgłoszenie firmy do Deloitte Technology Fast 50... Coraz chętniej kupujemy używając smartfonów i tabletów... Wygoda największą zaletą zakupów w sieci... Komunikacja w chmurze się opłaca... Rekord wpisów na Twitterze podczas meczu Brazylia-Niemcy...

COMPUTERWORLD

Linksys znów ma propozycje dla MSP

Linksys ponownie wkracza na rynek rozwiązań sieciowych dedykowanych dla małych i średnich firm (sektor MSP). Na początek firma wprowadza na rynek następujące produkty przeznaczone dla małych i średnich firm: siedem niezarządzalnych przełączników (w tym trzy wspierające technologie PoE); sześć zarządzalnych przełączników (w tym trzy wspierające technologię PoE); dwa routery VPN; cztery kamery do monitoringu (HD); oraz cztery punkty dostępowe. Niezarządzalne oraz zarządzalne gigabitowe przełączniki są dostępne w wersjach z różną ilością portów (8, 16 i 24). Nowe routery VPN integrują dwie technologie: firewall oraz VPN. Jeśli chodzi o punkty dostępowe, to są one dostępne w wersjach wspierających standardowe połączenia Wi-Fi oraz połączenia 802.11ac. Źródło: Linksys wkracza ponownie na rynek MSP

Firmy mogą się jeszcze zgłaszać do Deloitte Technology Fast 50

Jeszcze tylko przez tydzień firmy mogą zgłaszać się do tegorocznego konkursu Deloitte Technology Fast 50, który ma na celu wskazanie dynamicznie rozwijających się firm oraz promocję dynamicznych, niezależnych spółek. Polska może w konkursie pochwalić się wieloma sukcesami. Od 2000 roku, firmy z naszego kraju aż sześciokrotnie miały największy, procentowy udział w rankingu. Kolejne miejsca należą do firm z Czech i Węgier. Do poprzedniego rankingu trafiło aż 27 rodzimych firm, z których 22 zostały wyróżnione w kategorii głównej. Polskie spółki stanowiły 45 proc. wszystkich firm obecnych w zeszłorocznym rankingu, a dwie z nich – Goclever oraz Sky.pl – zakwalifikowały się do „Wielkiej Piątki”. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 17 lipca, a udział w konkursie jest bezpłatny. Zwycięzców poznamy w październiku tego roku. Źródło: Został tydzień na zgłoszenie się do Deloitte Technology Fast 50

RZECZPOSPOLITA

W Polsce m-commerce szybko rośnie

Polski rynek m-commerce, czyli handlu internetowego, prowadzonego z urządzeń mobilnych (smartfonów i tabletów), rozwija się niezwykle dynamicznie. W ubiegłym roku jego wartość wyniosła pół miliarda złotych, a w tym ma się podwoić. Wdrażanie rozwiązań mobilnych stało się sprawą priorytetową dla wielu polskich przedsiębiorstw, natomiast wśród konsumentów widać wreszcie realne zainteresowanie tym sposobem zakupów. Od początku ubiegłego roku ruch generowany przez użytkowników urządzeń mobilnych w polskich e-sklepach wzrósł aż o 130 proc. Zdaniem ekspertów przyczyną tak gwałtownego wzrostu jest głównie popularyzacja urządzeń mobilnych w Polsce. Już 44 proc. Polaków ma smartfony czy tablety i korzysta z nich coraz bardziej świadomie. Dzięki urządzeniom mobilnym potencjalni sprzedawcy mogą również dostarczać spersonalizowane treści i oferty dla konkretnego klienta. W połączeniu z szybkością dotarcia w kanale mobilnym aspekty te mogą być głównym czynnikiem skłaniającym użytkowników smartfonów i tabletów do zakupów. Źródło: Smartfony napędzają internetowy handel w Polsce

Zakupy przez Internet cenione za wygodę

Prawie połowa (46 proc.) internautów przyznaje, że zdarza im się robić zakupy w sieci – wynika z raportu "E-commerce w Polsce 2014" opracowanego przez firmę Gemius. Grupę osób robiących zakupy przez Internet stanowią przede wszystkim ludzie młodzi, dobrze wykształceni, z większych miast, w dobrej sytuacji materialnej. Decydujący wpływ na ostateczny wybór produktu ma dla nich cena. Główną zaletą zakupów online jest według nich wygoda.nBadania potwierdzają również trend, prognozowany przez obserwatorów i ekspertów branży e-commerce, dotyczący wykorzystywania w procesie zakupowym urządzeń mobilnych. 35 proc. kupujących sięga po smartfony na którymś z etapów zakupowych, a około połowie z tej grupy zdarza się zaczynać je na małym ekranie, by później przenieść się na większy. Źródło: Internauta chce prostych zakupów

PULS BIZNESU

Tańsza i lepsza komunikacja w chmurze

Zadzwonić, napisać smsa, wysłać faks? Zorganizować wideokonferencję? A może wystarczy czat internetowy? Mając do dyspozycji wiele urządzeń i technologii, łatwo także zapomnieć np. o tym, jakie dokumenty się przesłało lub gdzie poczyniono ważne ustalenia — w e-mailu czy w rozmowie. Nadzieja w Unified Communications (UC), czyli połączeniu różnych metod transmisji głosu, obrazu i plików tekstowych, graficznych, filmowych w ujednolicony system teleinformatyczny. Ostatnio coraz więcej przedsiębiorstw sięga po UC w tzw. chmurze obliczeniowej. — Sięganie po funkcjonalności UC w chmurze oznacza m.in. to, że obowiązek utrzymania systemu i zarządzania aktualizacjami spada na dostawcę. Co więcej, klient nie musi ponosić wydatków związanych ze szkoleniami i rozbudową odpowiednich kompetencji — mówi Andrzej Różański, wiceprezes Integrated Solutions i dyrektor przedsprzedaży i zarządzania projektami Orange Polska. Źródło: W obłokach jest taniej

Rekord Twittera dzięki półfinałom MŚ

Rekordową liczbę 35,6 mln tweetów wysłano podczas półfinałowego meczu mundialu Brazylia-Niemcy, który przejdzie do historii z powodu niezwykłego wyniku. Gospodarze piłkarskich mistrzostw świata przegrali mecz aż 7-1. To było najbardziej dyskutowane na Twitterze wydarzenie sportowe w historii. Poprzedni rekord wynosił 24,9 mln tweetów i padł podczas tegorocznego meczu finałowego futbolu amerykańskiego, Super Bowl. Padł również rekord tweetów na minutę. Kiedy Niemcy strzelili kolejnego gola w 29 minucie meczu, użytkownicy wysłali w ciągu minuty 580.166 tweetów. Źródło: Rekordy Twittera podczas meczu Brazylia-Niemcy

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200