Czas na standardy

Polskie Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) postanowiło nawiązać współpracę z AS+. Jak mówi Jacek Barankiewicz, wiceprezes SMB, zdecydowało kilkunastoletnie doświadczenie firmy, jej zaangażowanie w proces tworzenia normy, wyspecjalizowana kadra audytorów, możliwość transferu wiedzy oraz przeszkolenia specjalistów SMB. "Nie bez znaczenia jest także prestiż związany z międzynarodowym certyfikatem" - podkreśla Jacek Barankiewicz

Na pierwszym miejscu wymieniłbym zdobycie zaufania, dzięki zgodności z europejską, rozpoznawalną normą. Certyfikat to bez wątpienia także narzędzie do walki z konkurencją w kraju, ale także szansa na zdobycie uznania zagranicznych klientów.

JACEK BARANKIEWICZ, wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego

Wyszkoleni specjaliści SMB będą badać zainteresowane spółki, zbierać informacje, wykonywać audyty i raporty. SMB będzie przekazywać je do AS+ w celu weryfikacji zgodności raportu ze standardem EN 15838. Na tej podstawie odbywać się będzie przyznanie certyfikatu. Informacja trafia do SMB, które przekazuje ją do ubiegających się spółek. Opłaty za proces certyfikacji będą uzależnione od wielkości organizacji call contact center starającej się o certyfikat. Jacek Barankiewicz przekonuje, że podstawowe korzyści dla SMB objawiają się w wyszkoleniu wyspecjalizowanej kadry audytorów i w przyszłości możliwość certyfikacji na rynkach sąsiadujących, podniesienie wartości Stowarzyszenia w opinii klientów zagranicznych i krajowych. Dzięki temu pozytywny wpływ SMB na rynek call contact center będzie przejawiał się w utrzymaniu stabilności procesów oraz wyszkoleniu wykwalifikowanej kadry telemarketerów na tym samym międzynarodowym poziomie.

Jak Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zamierza przekonywać firmy z branży do podjęcia trudu certyfikacji? "Na pierwszym miejscu wymieniłbym zdobycie zaufania, dzięki zgodności z europejską, rozpoznawalną normą. Certyfikat to bez wątpienia także narzędzie do walki z konkurencją w kraju, ale także szansa na zdobycie uznania zagranicznych klientów" - mówi Jacek Barankiewicz. Wiceprezes SMB dodaje, że uzyskanie certyfikatu jest także sposobem na usprawnienie zarządzania firmą i umożliwienie utrzymania stabilności procesów, stanowi dowód prowadzenia właściwego nadzoru w organizacji, jest szansą na zmniejszenie kosztów i zapewnienie określonej jakości usługi. "Stawiam tezę, biznes call contact center jest już przemysłem, a żaden przemysł nie może obejść się bez standaryzacji" - podsumowuje Jacek Barankiewicz.


TOP 200