Cybersecurity IoT z „certyfikacją” Białego Domu

Biały Dom zaprosił do współpracy Amazon, Google, Best Buy w celu zabezpieczenia urządzeń przed cyberatakami

Aaron Kittredge/ Pexels

Dzisiaj Biały Dom wraz z firmami takimi jak Amazon, Alphabet i Google oraz Best Buy ogłosił rozpoczęcie inicjatywę, która pozwoli Amerykanom zidentyfikować urządzenia mniej podatne na cyberataki. To nowy program certyfikacji i etykietowania, który ma wzmocnić zabezpieczenia cybersecurity w inteligentnych urządzeniach IoT, takich jak lodówki, kuchenki mikrofalowe, telewizory, systemy klimatyzacji i monitorujący sprzęt fitness. Sprzedawcy detaliczni i producenci będą stosować logo „U.S. Cyber Trust Mark” na swoich urządzeniach. Program ruszy w 2024 roku.

Jak podaje agencja Reutera, powołując się na anomimowe źródło w amerykańskiej administracji rządowej, „Inicjatywa ma na celu upewnienie się, że nasze sieci i korzystanie z nich są bezpieczniejsze, ponieważ jest to tak ważne dla bezpieczeństwa gospodarczego i narodowego”.

Zobacz również:

  • 8 błędów strategii danych, których należy unikać

Również amerykańska Federalna Komisja Łączności zwróci się o publiczny komentarz przed wprowadzeniem programu etykietowania i zarejestruje krajowy znak towarowy w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, napisano w oświadczeniu wydanym przez Biały Dom.

Inni sprzedawcy detaliczni i producenci uczestniczący w programie to LG Electronics U.S.A., Logitech, Cisco Systems i Samsung.

Już w marcu Biały Dom uruchomił krajową strategię cybernetyczną, która wezwała twórców oprogramowania i firmy do wzięcia znacznie większej odpowiedzialności za zapewnienie, że ich systemy nie mogą zostać zhakowane. Przyspieszył również wysiłki agencji takich jak Federalne Biuro Śledcze i Departament Obrony, aby zakłócić działania hakerów i grup ransomware na całym świecie.

W zeszłym tygodniu Microsoft i amerykańscy urzędnicy poinformowali, że od maja chińscy hakerzy powiązani z państwem potajemnie uzyskali dostęp do kont e-mail w około 25 organizacjach, w tym w co najmniej dwóch amerykańskich agencjach rządowych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200