Comarch: Po rynku niemieckim przyszedł czas na inwestycje we Francji

Strategia rozwoju Comarchu na rynku francuskim będzie odbiciem wcześniejszych inwestycji w Niemczech. Trzonem oferty Comarch SAS we Francji będą systemy billingowe, usługi data center oraz oprogramowanie biznesowe.

Wedle zapowiedzi spółka francuska spółka zależna Comarch SAS będzie koncentrować działalność przede wszystkim na obsłudze sektorów sprzedaży detalicznej, FMCG i motoryzacyjnej oraz dostawców usług telekomunikacyjnych. "We Francji budżety projektów informatycznych są o wiele większe niż w Polsce. Zdecydowanie dłuższy jest też proces wyboru dostawcy. Wynika to głównie ze skali projektów - w końcu we Francji mieszczą się m.in. siedziby wielu koncernów z branży kosmetycznej, czy retail" - mówi Jacek Mikus, wiceprezes francuskiej spółki Comarch SAS odpowiedzialny za działalność sprzedażową.

Francja już teraz jest drugim po Niemczech największych rynkiem eksportowym firmy Comarch. Planowane są jednak szeroko zakrojone inwestycje mające na celu umocnienie wizerunku firmy Comarch jako silnego dostawcy rozwiązań informatycznych. W budowaniu marki na rynku francuskim pomóc ma m.in. partnerstwo z klubem piłkarskim AS Nancy-Lorraine. Piłkarze francuskiego klubu rozegrali pierwszy mecz w koszulkach z Comarch w połowie stycznia. Działalność klubu wspierać będzie również system lojalnościowy Comarch Loyalty Management

Zobacz również:

  • AI ma duży apetyt na prąd. Google znalazł na to sposób
  • AI a DC - oto jest wyzwanie
  • Nowe DC Atmana

Na rynku francuskim działalność Comarchu sięga przełomu 2003 i 2004 roku. Początkowo spółka zależna krakowskiego producenta koncentrowała się na obsłudze klientów z sektora telekomunikacyjnego. Przez kilka lat najważniejszych klientem Comarchu na rynku francuskim był Auchan Telecom. Świadcząca usługi telekomunikacyjne spółka zależna sieci Auchan korzysta m.in. z systemu billingowego krakowskiego dostawcy.

"Jedynym rozsądnym kierunkiem rozwoju jest budowanie wizerunku w drodze akwizycji. Prawdopodobna jest więc ta sama ścieżka rozwoju, co na rynku niemieckim, ale przełożona na realia francuskie" - dodaje Jacek Mikus, wiceprezes francuskiej spółki Comarch SAS odpowiedzialny za działalność sprzedażową.

W 2008 roku do Grupy Comarch dołączyła niemiecka spółka SoftM Software und Beratung. Wkrótce stała się ona podstawą działalności krakowskiego producenta na rynku niemieckim. Do oferty Comarchu włączony został również rozwijany wcześniej przez inżynierów SoftM system klasy ERP znany pod nazwą Semiramis. "Umocnienie wizerunku marki Comarch w Niemczech pomogło także na innych rynkach zagranicznych. Od kilku lat spotykamy się z większą rozpoznawalnością marki. Zwykle jest ona jednak kojarzona właśnie z rynkiem niemieckim" - mówi Jacek Mikus. We Francji powstać ma również centrum danych Comarchu. Jacek Mikus przyznaje, że podobne plany pojawiały się już w przeszłości, ale zostały przesunięte w czasie ze względu na trudną sytuację gospodarczą.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200