CeBIT: SAP powoła spółkę ASP do obsługi aplikacji mySAP.com

Nowa, nie mająca jeszcze nazwy, firma rozpocznie działalność z początkiem kwietnia. Jej oferta będzie głównie skierowana na rynek małych i średnich firm.

SAP zamierza utworzyć samodzielną spółkę, świadczącą usługi aplikacyjne (ASP), która ma się zajmować obsługą internetowych aplikacji z rodziny mySAP.com - poinformowali przedstawiciele firmy podczas pierwszego dnia targów CeBIT.

Nowa, nie mająca jeszcze nazwy, spółka będzie zarządzać oprogramowaniem w imieniu klientów SAP-a. Będzie również szkolić, udzielać wsparcia i certyfikować partnerów SAP-a na rynku ASP.

Zobacz również:

Firma ma rozpocząć działalność z początkiem kwietnia, jednak SAP na razie nie zdecydował się, gdzie będzie mieściła się jej siedziba. Początkowo zatrudnienie znajdzie w niej 50 pracowników. Jej oferta będzie przeznaczona na rynki międzynarodowe, a jej klientami mają być głównie małe i średnie przedsiębiorstwa. SAP nie ujawnił na razie cenników, wiadomo jednak że opłaty będą zależały od liczby użytkowników konkretnej usługi i pobierane miesięcznie.

Ponadto SAP prezentuje przykładowe produkty i usługi, które jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić do swojej oferty ASP. Wśród nich znajduje się m.in. mySAP.com Marketplace, oprogramowanie dla użytkowników systemów SAP, umożliwiające im dostęp do zasobów dostarczanych przez partnerów SAP-a. Ma być ono udostępnione na stronach internetowych producenta w II kwartale br.