Biznes z Windows 7

BranchCache

BranchCache jest kolejną usługą wymagającą Windows 7 i Windows Server 2008 R2. Docelowo ma przyspieszać działanie aplikacji pracujących w sieci, zwłaszcza w zdalnych oddziałach firmy. W skrócie - BranchCache ma przyspieszyć dostęp do dużych plików składowanych w zdalnych sieciach lokalnych. Na przykład: kopia pliku jest pobierana z sieci korporacyjnej i składowana lokalnie na Windows Server 2008 R2 w oddziale firmy. Gdy inny użytkownik tej filii również chce uzyskać dostęp do tego pliku, po sprawdzeniu czy nie istnieje gdzieś nowsza wersja i uzyskaniu wyniku negatywnego, system poda mu plik lokalnie, bez wykorzystania łącza do centrali firmy. "Użytkownicy nie muszą ponownie łączyć się do głównej sieci korporacyjnej i obciążać łącza, by pobrać plik" - twierdzi Gavriell Schuster. Konfiguracja usługi ze strony działu IT wymagać ma jedynie określenia przestrzeni dyskowej na użytek plików tymczasowych na komputerach filii, wyboru polityki synchronizacji i terminu ważności plików lokalnych względem głównego serwera plików oraz sprawdzenia poziomów dostępu do poszczególnych zasobów.

Desktop Search

Windows 7 pozwala wyszukiwać pliki z poziomu pulpitu. Pomimo ulepszenia usługi w Windows Vista i inwestycji Microsoftu w wyszukiwanie internetowe oraz usługę SharePoint, według Gavriell Schuster problemem jest fakt, że są to trzy oddzielne systemy wyszukiwania i aby z nich skorzystać, należy udać się w trzy różne miejsca. W Windows 7 usługi zostały powiązane, z poziomu pulpitu można rozszerzyć wyszukiwanie do miejsc sieciowych zdefiniowanych w usłudze SharePoint, przeszukać Internet oraz dyski lokalne - a więc znaleźć żądany dokument wszędzie, gdzie może występować. W takim skonsolidowanym wyszukiwaniu użytkownik może wskazać, które miejsca w usłudze SharePoint czy Intranecie są dozwolone; dział IT może również wyposażyć menu start poszczególnych użytkowników w linki do żądanych miejsc. Wyniki wyszukiwania są prezentowane w oknach eksploratora Windows w ten sam sposób, co w Windows XP i Windows Vista.

BitLocker to Go

Szyfrowanie danych na dyskach twardych zostało wprowadzone w Windows Vista w celu ochrony informacji na zgubionych bądź skradzionych laptopach. W Windows 7 rozszerzono działanie usługi na pamięci przenośne, takie jak pendrive czy zewnętrzne dyski. W nowym Windows usługę nazwano "BitLocker To Go". Umożliwia ona działowi IT ograniczenie dostępu do zewnętrznych urządzeń dyskowych jeszcze zanim zwykli użytkownicy będą mogli skopiować na nie dane. W praktyce pozwoli to przedsiębiorstwom traktować zewnętrzne napędy USB jako zaufane tak samo jak szyfrowane napędy stałe. "To stało się niezbędne w związku z rosnącą liczbą urządzeń USB" - mówi Gavriell Schuster. "Tak łatwo niepostrzeżenie stracić przenośne napędy, więc BitLocker To Go daje firmom dodatkową pewność, że nikt nie przechwyci ważnych danych" - dodaje.


TOP 200