Apple przejmuje Locationary. Big Data i dane o lokalnych biznesach

Apple wraz z premierą szóstej wersji swojego mobilnego systemu iOS dla iPadów i iPhone’ów zrezygnowało z Google jako dostawcy systemowych map. Firma wprowadziła własne mapy, co z początku spotkało się z dużym niezadowoleniem konsumentów. Produkt ten jest jednak cały czas rozwijany, a kolejne przejęcia startupów przez Apple, takich jak Locationary, dają nadzieję na to, że Apple Maps dogoni niedługo rozwiązanie od Google.

Locationary to startup z Toronto i platforma do zbierania i magazynowania danych na temat lokalnych biznesów. Jego przejęcie przez Apple ma pozwolić producentowi iPhone’a i iPada na wprowadzenie do własnych map jeszcze większej ilości informacji. Firma stojąca za rozwojem systemu iOS nie opublikowała jak dotąd oficjalnej informacji na temat tego jak dokładnie będzie chciała wykorzystać nowy nabytek, a także stworzoną przez Locationary technologię przetwarzania informacji biznesowych o nazwie Saturn.

Locationary na swojej stronie www chwali się, że platforma Saturn zbiera informację o aż 175 milionach profili biznesowych. Jej głównym celem jest ustandaryzowanie rekordów w bazie i dbanie o ich aktualność. Różni się też od innych podmiotów zbierających tego typu informacje, słuchając argumentów twórcy Locationary, Granta Ritchiego, widać że to rozwiązanie o charakterystyce PaaS. Apple zaś widzi doskonale potrzebę wykorzystania Big Data w przypadku danych lokalizacyjnych, stąd decyzja o przejęciu.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • Kwanty od OVHCloud dla edukacji
  • Inteligentna chmura danych

Obecnie Apple w swoich mapach korzysta już z danych dostarczanych przez Yelp!, ale wykorzystanie jako dodatkowego źródła Locationary ma szansę na jeszcze większe zwiększenie ich atrakcyjności.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200