Amazon ma być kolejnym graczem na rynku strumieniowania muzyki

Internetowy gigant Amazon planuje wprowadzenie nowej usługi muzycznej, która ma być uzupełnieniem Amazon Prime.

Nowa usługa muzyczna od Amazonu może pojawić się już za miesiąc. Jak donosi serwis Buzzfeed, firma Jeffa Bezosa podpisała już potrzebne umowy z dwiema z trzech najważniejszych wytwórni muzycznych, czyli z Sony Music Entertainment i Warner Music Group. Co prawda nie ma jeszcze podpisanego porozumienia z Universal Music Group, ale za to do współpracy zostali zachęceni liczni mniejsi wydawcy.

Amazon chce oferować swoim klientom muzykę w modelu streamingu zbliżonym do tego, co oferują takie serwisy jak Spotify, Deezer i WiMP. Klienci opłacający regularnie abonament, wedle informacji z witryny Buzzfeed będą mieli dostęp do bazy utworów muzycznych, których będą mogli słuchać bez żadnych dodatkowych opłat. Będzie to albo wybrana przez Amazon baza piosenek, albo wszystkie obecne w katalogu utwory starsze niż pół roku. Niedostępne materiały będzie można oczywiście zakupić, tak jak do tej pory, w formie plików MP3.

Zobacz również:

  • Amazon do pracowników: roboty was nie zastąpią
Amazon ma być kolejnym graczem na rynku strumieniowania muzyki

Firma Jeffa Bezosa nie będzie jednak konkurować bezpośrednio ze Spotify i podobnymi serwisami. Nowa usługa muzyczna o nieznanej jeszcze nazwie ma stać się częścią kosztującego 99 dolarów rocznie abonamentu Amazon Prime, w skład którego wchodzi też m.in. wypożyczalnia ebooków na czytniki Kindle, usługa Amazon Prime Video oraz bezpłatna wysyłka z gwarantowanym czasem dostawy do dwóch dni roboczych.

Niestety, Amazon nie jest dostępny w Polsce i na razie nie ma informacji o planach ekspansji giganta na nasz rynek, a Polacy nie mogą skorzystać z usługi Amazon Prime.

źródło: buzzfeed.com

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200