Alcatel-Lucent wchodzi na rynek routerów rdzeniowych

Firma chce konkurować na tym rynku z rozwiązaniami Cisco i Juniper Networks. Wartość rynku internetowych routerów rdzeniowych szacowany jest na 4 mld USD rocznie.

Alcatel-Lucent zaprezentował nową serię produktów, które - jak twierdzą przedstawiciele spółki - "modernizują sieć szkieletową Internetu dostosowując ją do nowej ery wideo i usług opartych na przetwarzaniu w chmurze". Routery rdzeniowe IP kontrolują bowiem przepływ ruchu danych i wideo w obszarach miejskich i w dużych miastach, w krajowych sieciach szkieletowych i w globalnym Internecie.

Szybki wzrost zapotrzebowania na przesyłanie materiałów wideo i danych online spowodowany jest upowszechnieniem smartfonów, tabletów, telewizorów podłączonych do sieci oraz innych urządzeń. Usługi te umożliwia szybszy dostęp szerokopasmowy przez sieci miedziane, światłowodowe i bezprzewodowe. Ta dynamika zmusza operatorów do szybszego zwiększania pojemności w rdzeniach swoich sieci. Jednocześnie pojawienie się usług opartych na przetwarzaniu w chmurze oraz treści spersonalizowanych wywołuje potrzebę zwiększenia elastyczności tych sieci, tak aby mogły się szybko dostosowywać do potrzeb użytkowników.

Nowa linia routerów rdzeniowych została opracowana przez szybko rozwijający się dział IP firmy Alcatel-Lucent, który zdobył już 25% udziału w rynku "routerów brzegowych". Są to systemy wykorzystywane przez operatorów sieci do zarządzania połączeniami szerokopasmowymi i jakością usług. Alcatel-Lucent ocenia, że jego nowe produkty, których opracowanie trwało ponad trzy lata, umożliwią pięciokrotne zwiększenie pojemności i wydajności oraz zmniejszenie o 66% zużycia energii w porównaniu z dzisiejszymi typowymi routerami rdzeniowymi IP. Według szacunków Bell Labs w 2016 r. łączny pobór mocy przez routery rdzeniowe na całym świecie przekroczy 1,8 terawata, co jest równoważne zasilaniu 128 000 gospodarstw domowych.

"Nowa ekonomika cyfrowa wymaga ciągłej i szybkiej ewolucji sieci, które kontrolują i przenoszą ruch danych łącząc użytkowników z treściami i aplikacjami w chmurze. Nasze wejście na rynek jest odpowiednikiem w obszarze danych rewolucyjnych zmian w centralach telefonicznych. Umożliwi to naszym klientom optymalizację przesyłania przez Internet materiałów wideo i zdjęć oraz działania gier i wymagających dużej ilości danych aplikacji biznesowych" - przekonuje Ben Verwaayen, dyrektor generalny Alcatel-Lucent.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200