AI – potężne wsparcie dla flot sprzętowych

Kilkanaście, kilkadziesiąt czy kilkaset komputerów – niezależnie od wielkości firmowej floty, urządzenia muszą działać na najwyższych obrotach, bezawaryjnie, wydajnie. Usługi wsparcia dla zarządzających sprzętem coraz częściej wykorzystują rozwiązania sztucznej inteligencji, ułatwiając nie tylko kontrolę nad flotą, ale też wspierając administratorów i użytkowników w ich firmowych zadaniach. Poznaj zaawansowaną platformę HP TechPulse, która zmieni sposób zarządzania ekosystemem sprzętowym Twojej firmy.

Foto: HP

Sztuczna inteligencja zdominowała dziś globalną agendę. Jedni widzą w AI szansę rynkową, inni wciąż obawiają się o utratę pracy i zastąpienie kompetencji ludzkich przez sztuczny intelekt. Niezależnie od przyjętej narracji warto zastanowić się, co na tym trendzie technologicznym organizacje, a więc i zatrudnieni tam, mogą ugrać.

Właściwym pytaniem jest, jak wykorzystać algorytmy AI w zarządzaniu infrastrukturą sprzętową w firmach. Dlaczego akurat takie? Wielka zmiana w sposobie świadczenia pracy trwa. Żyjemy w erze pracy hybrydowej. Niezależnie od miejsca świadczenia firmowych zadań chcemy tego samego – dostępu do firmowych zasobów, bezpieczeństwa, nieograniczonej komunikacji, wydajności i pewności, że ktoś „po drugiej stronie” właściwie zareaguje na jakikolwiek incydent związany ze sprzętem, na którym pracujemy.

„Po drugiej stronie” są administratorzy urządzeń, którzy by wspierać odpowiednio użytkowników, muszą posiadać odpowiednie narzędzia. Takie, które pozwolą im szybciej i skuteczniej odpowiadać na incydenty, dostarczać wiedzę i przewidywać możliwe scenariusze wydarzeń.

AI – potężne wsparcie dla flot sprzętowych

Foto: HP

Co więc jest na końcu? Właśnie sztuczna inteligencja, coraz częściej stosowana w rozwiązaniach usługowych. Choć zgodnie z ocenami ekspertów obecna AI to raczej wiek przedszkolny i początek drogi, na której – jak ocenia Gartner – jesteśmy na etapie szczytu zawyżonych oczekiwań, po którym nadejdzie rozczarowanie i dojrzewanie, już teraz posiadane rozwiązania mogą wysoce skutecznie wspierać organizacje.

Nie inaczej jest właśnie w przypadku zarządzania flotami sprzętowymi.

A tu HP może dużo powiedzieć i dużo zaoferować, bazując między innymi na wewnętrznych doświadczeniach i implementacjach rozwiązań AI. Ten szewc ma własne buty i wie, jak ubrać w buty innych. HP stosuje rozwiązania sztucznej inteligencji w trzech obszarach – wprowadzania nowych rozwiązań, do wspierania klientów usługowo i do podnoszenia wewnętrznej efektywności operacyjnej.

I wie – na podstawie rozmów, badań i analiz, czego oczekują od nich klienci w obszarze wsparcia i zarządzania środowiskiem sprzętowym - bezpieczeństwa, zwiększenia efektywności procesów IT w firmie, sprzętowej satysfakcji użytkownika.

Dzięki tej wiedzy HP było w stanie odpowiedzieć na te potrzeby i rozwiązań kluczowe dla administratorów flot sprzętowych kwestie. Choćby potrzeba pracownika w zakresie doboru właściwego urządzenia do charakteru wykonywanej pracy, zapewnienie ciągłości działania takiego urządzenia i możliwość przewidzenia potencjalnych awarii. A dodatkowo sprawienie, że reakcja na incydenty będzie szybsza niż dotychczas.

Kilka lat temu HP rozpoczęło prace nad stworzeniem platformy technologicznej, na której buduje swoje usługi dla zarządzających i użytkowników urządzeń końcowych. Finalnie powstała chmurowa platforma, zasilana miliardami danych telemetrycznych z kilkudziesięciu milionów urządzeń należących do tysięcy organizacji. Silniki napędzane algorytmami AI przetwarzają dostarczane rekordy, pozyskując bezcenną wiedzę wspierającą organizacje.

Platforma HP TechPulse stała się dla firm na całym świecie, niezależnie od wielkości i ilości poosiadanego sprzętu komputerowego, pierwszym wyborem w aspekcie zarządzania urządzeniami. „Zaparkowane” na TechPulsie usługi – od zaszytych w sprzęt bezpłatnych Smart Support, przez Active Care czy komercyjny model zarządzania i monitorowania floty Proactive Insights, aż po zaawansowany „kombajn technologiczny” klasy enterprise Adaptive Endpoint Management.

Dzięki zaawansowanym technologicznie usługom administratorzy urządzeń mogą uzyskać pełna kontrolę nad flotą, nadzorować zgodność sprzętów i aplikacji z polityką firmy, monitorować aktualizacje i stan bezpieczeństwa urządzeń, przewidywać możliwe awarie i zaplanować akcje serwisowe na podstawie dostarczanych z platformy TechPulse predykcji stanu dysków czy baterii, a wkrótce i kolejnych komponentów sprzętowych.

AI – potężne wsparcie dla flot sprzętowych

Foto: HP

Niezależnie od wielkości floty platforma TechPulse skutecznie będzie wspierać firmowy sprzęt i dostarczać wybrane przez organizacje usługi zarządcze, optymalizując koszty administrowania urządzeniami i dając użytkownikom poczucie bezpieczeństwa i wsparcia technicznego.

  • Czym różnią się poszczególne usługi HP, świadczone z inteligentnej platformy HP TechPulse?
  • Jakie jeszcze funkcjonalności mogą otrzymać administratorzy flot sprzętowych?
  • Jak HP dba o bezpieczeństwo pozyskiwanych przez AI danych?
  • Na czym polega proaktywność rozwiązania?

Podczas webinaru „Praca hybrydowa wspierana przez algorytmy” tych pytań padło znacznie więcej. Jakich? I ważniejsze – jakie były odpowiedzi?

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo, z którego dowiecie się wszystkiego, co może poprawić jakość zarządzania urządzeniami w organizacjach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]