Lenovo rozbudowuje kanał dystrybucyjny

Chińska firma, która wchodzi z nowymi produktami do Polski i innych krajów europejskich, chce poprzez partnerów zwiększyć dotarcie ze swoją oferta do klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Lenovo zawarło właśnie umowę dystrybucyjną ze spółką Action.

Lenovo rozbudowuje kanał dystrybucyjny
W ofercie dystrybucyjnej Action znajdą się komputery stacjonarne i przenośne, monitory i akcesoria komputerowe. Umowa nie obejmuje serwerów, których Lenovo przez kilka lat nie będzie oferować na tych samych rynkach na których swoje platformy sprzedaje IBM.

Action współpracował już od pewnego czasu z Lenovo jako partner handlowy. Firma nie miała jednak statusu oficjalnego dystrybutora. Teraz, dzięki podpisaniu umowy, Action będzie mógł zaoferować swoim klientom lepsze warunki handlowe i dostęp do programów partnerskich Lenovo. Dystrybutorami produktów Lenovo w Polsce są także ABC Data, RRC, Tech Data i Techmex.

W ubiegłym roku umowę z Action zawarł jeden z głównych konkurentów Lenovo/IBM - koncern Dell. Firmy nie rozkręciły jednak współpracy dystrybucyjnej, ze względu na strategię sprzedaży bezpośredniej przy której obstaje korporacja Dell. Porozumienie przewiduje m.in. uczestnictwo Action jako partnera amerykańskiej firmy w realizacji wybranych kontraktów.

***

Więcej o planach Lenovo:

W kwietniu do Polski trafią pierwsze komputery marki Lenovo

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200