Brocade kupił za 1,2 mld USD firmę Ruckus Wireless
- Janusz Chustecki,
- 06.04.2016, godz. 08:26
Brocade (wiodący dostawca rozwiązań sieciowych) zdecydował się kupić za kwotę 1,2 mld USD firmę Ruckus Wireless. Wynika z tego, że Brocade wkroczy wkrótce na rynek bezprzewodowych sieci komputerowych, gdyż Ruckus specjalizuje się produkcji takich sieci.
Sam Brocade przyznaje, że podjął taką decyzję mając świadomość tego, że mobilne urządzenia komputerowe – a tym samym i sieci radiowe – odgrywają w firmach coraz większa rolę.
Umowa przewiduje, że Ruckus stanie się oddziałem firmy Brocade, którym zarządzać będzie Selina Lo, pełniący obecnie w korporacji Ruckus funkcję dyrektora wykonawczego. Będzie on podlegać bezpośrednio dyrektorowi wykonawczemu firmy Brocade.
Zobacz również:
Ruckus przejął pod koniec 2015 roku firmę Cloudpath Networks, która specjalizowała się w rozwiązaniach zapewniających bezpieczeństwo sieciom Wi-Fi. Ruckus zapowiadał wtedy, że rozwiązanie te zostaną zintegrowane z rodzimymi produktami linii Smart Wi-Fi, takimi jak np. BeamFlex+ (anteny obsługujące sieci Wi-Fi), ChannelFly (zarządzanie kanałami), SmartMesh (zarządzanie połączeniami) czy Dynamic PSK Wi-Fi (bezpieczeństwo).
Flagowy produkt firmy Cloudpath nosi nazwę Enrollment System. To rozwiązanie, dzięki któremu administrator systemu IT może automatyzować wiele zadań (takich jak np. uwierzytelnianie użytkowników i zarządzanie hasłami), które zapewniają mobilnym urządzeniom Wi-Fi bezpieczeństwo. Teraz rozwiązanie to pojawi się zapewne w ofercie firmy Brocade.
Warto też przypomnieć, że w listopadzie 2015 roku firma Ruckus przedstawiła pierwszą na rynku zwirtualizowaną warstwę „data-plane” dla sieci Wi-Fi. Pozwala ona separować w dużych sieciach bezprzewodowych warstwę transmisji danych od warstwy kontrolnej. Rozwiązanie bazuje na nowym oprogramowaniu Virtual SmartZone Data Plane (vSZ-D), które współpracuje z firmowymi kontrolerami wirtualnymi SmartZone.