Outsourcing w nowej odsłonie
- Computerworld,
- 22.01.2014
Dynamika ryku outsourcingu IT spada, choć jest to i będzie dobry model korzystania z informatyki.
Prognozy Gartnera się sprawdziły, prawie wszystkie segmenty outsourcingu IT wzrastały w 2013 r. wolniej. Potwierdza to ISG Outsourcing Index oceniający sytuację na rynku outsourcingowym na świecie. Jak wynika z danych, wartość kontraktów w sektorze dla regionu EMEA w II kw. 2013 r. zmalała aż o 16%. Rynek polski nie odnotował tak dużych spadków.
Co wolniejszy wzrost outsourcingu znaczy dla branży? Prawdopodobnie zaczną zmieniać się proporcje korzystania z usług outsourcingu. Obecnie regułą jest 80 na 20 – 80% środowiska IT jest oddawane w outsourcing, 20% pozostaje w firmach. Tendencja będzie się zmieniać. Forrester Research sugeruje, że najlepiej, by współczynnik ten wynosił 70/30.
Zobacz również:
- Outsourcing zbudowany na partnerstwie
- Czym jest dostawca usług zarządzanych? Strategiczny outsourcing usług IT
- 5 zasad, które zmieniają outsourcing na lepsze
Co oddawać w outsourcing? – tu zasady się nie zmieniają. Podczas podejmowania decyzji najważniejsze jest zdefiniowanie strategicznych obszarów działania firmy , bo ich nie powinno się przekazywać podmiotom zewnętrznym. Według raportu firmy Ovum „Outlook for the Global Outsourcing Market at the Tail End of the Financial Crisis” renegocjacje i rekonstrukcje kontraktów będą charakterystyczną cechą rynku outsourcingu na świecie. Trend do zawierania krótszych umów zmniejszy dochody z kontraktów na rynku outsourcingu IT, obecnie wartego 146 mld USD. Dlatego globalny rynek outsourcingu IT może w 2014 r. zwiększać się jedynie o 4%.