FileMedic ma ambitne plany

Polski producent oprogramowania antywirusowego nie chce skupiać się na rynku krajowym. W 2013 rok ma wejść na rynki Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

W lipcu br. firma FileMedic wprowadziła FileMedic Antivirus 2012. Teraz pracuje nad rozwojem programu i jego nowymi funkcjami. W ciągu trzech miesięcy zamierza wydać pakiet Internet Security zawierający poza antywirusem także firewall, ochronę rodzicielską i filtr poczty elektronicznej. Mówi się o ekspansji zagranicznej.

Firmy Avast, AVG i Eset od początku stawiały na zagraniczną dystrybucje produktów. Dziś są wśród 100 największych europejskich producentów oprogramowania. Podobne plany ma FileMedic. Już w II kwartale 2013 r. FileMedic Antivirus ma być dostępny za pośrednictwem strony internetowej w wersji angielskiej, powstaje sieć partnerów do promocji i sprzedaży FileMedic Antivirus 2012 w Wielkiej Brytanii i USA.

Niestandardowa dystrybucja i numeracja

Firma chce się wyróżnić na tle konkurencji systemem dystrybucji. "Będziemy dzielić się zyskami z partnerami nie tylko w momencie pierwszego odnowienia licencji przez użytkownika, ale za każdym razem, gdy licencja zostanie przedłużona. Będzie to możliwe dzięki stworzonemu przez nas systemowi, który zakłada dostarczanie partnerom wersji próbnych naszego oprogramowania oznaczonych unikalnym kodem, przypisanym każdemu z nich" - wyjaśnia Piotr Nowak, prezes FileMedic. Pewna grupa partnerów będzie dystrybuować produkt jako wartość dodaną do własnej oferty. Jeśli klient będzie pobierał aktualizację, FileMedic będzie mógł wypłacać partnerowi prowizje.

Piotr Nowak podkreśla, że firma nie ma obciążeń w technologii, marketingu czy dystrybucji, nie będzie wydawać co roku nowej wersji programów. Firma odchodzi od standardowej numeracji w nazwie programu, związanej z rokiem jego wydania. Po odnowieniu kończącej się licencji FileMedic Antivirus pozostanie aktywny i nadal będzie pobierał najnowsze aktualizacje, bez konieczności instalowania wersji programu na kolejny rok. "Coroczna zmiana daty przy programie i konieczność instalowania najnowszej wersji przez użytkowników są zbędne. Zastąpimy prace przygotowawcze do wersji 2013 stałym wdrażaniem nowych funkcjonalności i rzeczywistym ulepszaniem programu, który zapewni ciągłe bezpieczeństwo jego użytkownikom" - przekonuje prezes FileMedic.

Korzystając z doświadczeń innych

FileMedic wyróżnia na rynku własne laboratorium antywirusowe. "My nie jesteśmy od nikogo zależni. Dzięki temu możemy tworzyć technologie, które będą wyprzedzały rozwiązania innych firm. Mamy też możliwość sprzedaży naszej technologii" - mówi Piotr Nowak. Ma on wiele pomysłów na rozbudowę usług, bazując na doświadczeniach jego drugiej firmy - nazwa.pl. FileMedic ma dotrzeć ze swoim produktem do półmilionowej bazy klientów NetArt, właściciela nazwa.pl. Piotr Nowak stawia na wymianę wiedzy i doświadczeń pomiędzy obiema firmami.

Obecnie FileMedic proponuje dwa rozwiązania. Pierwsze dla klienta indywidualnego, drugie jest dla klientów korporacyjnych, którzy często mają potrzebę parametryzowania rozwiązań pod własne potrzeby. Im też oferuje system skanujący wewnętrzną i zewnętrzną pocztę.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200