Targi CeBIT w 2013 roku pod znakiem "shareconomy"

Po cloud computingu, który był tematem przewodnim w roku 2011 i Managing Trust w roku 2012, przyszedł czas na "shareconomy", które znajdzie się w centrum uwagi na CeBIT 2013. Będzie mowa o dzieleniu się wiedzą, wspólnym korzystaniu z zasobów intelektualnych i wymianie doświadczeń jako nowej formie współpracy.

Hasło "shareconomy“ opisuje ważny trend społeczny - zmianę nastawienia z chęci posiadania na potrzebę dzielenia się. Frank Pörschmann z zarządu targów CeBIT dostrzega różne oblicza tego trendu. "Po pierwsze shareconomy ma decydujący wpływ na przebieg poszczególnych procesów w przedsiębiorstwie - choćby na coraz powszechniejsze wykorzystywanie przez firmy sieci społecznościowych. Po drugie zaś sieć staje się głównym miejscem pracy i realizacji zadań przez grupy projektowe - zarówno w obrębie organizacji, jak i poza nią. Partnerzy biznesowi, doradcy, dostawcy i klienci zaangażowani są w poszczególne elementy działalności firmy stając się elementem większego procesu. Granice między poszczególnymi elementami organizacji oraz między przedsiębiorstwem a jego otoczeniem zacierają się. Dlatego zarówno managerowie, jak i pracownicy muszą zmienić filozofię myślenia i działania oraz nauczyć się dzielić wiedzą, kontaktami i zasobami" - tłumaczy Pörschmann.

Zdaniem Pörschmanna, osiągający sukcesy liderzy rynku wdrożyli już u siebie nowoczesne narzędzia, które umożliwiają szybkie i skuteczne dzielenie się wiedzą. "Blogi, wikipedie, systemy pracy grupowej, programy do ankietowania i inne tego typu aplikacje znacząco odmienią w nadchodzących latach nasze środowisko pracy. Przemianie ulegnie cały system komunikacji, sposób podejmowania decyzji, rola zarządu w życiu firmy, a nawet oczekiwania kandydatów wobec potencjalnych pracodawców" - dodaje Frank Pörschmann.

Zobacz również:

  • Podsumowanie IFA 2023 okiem redakcji Computerworld

Wybór "shareconomy" na wiodący temat targów CeBIT 2013 poprzedziły liczne dyskusje i procedura wielostopniowego wyboru, w której udział wzięli członkowie zarządów światowych liderów branży ICT i managerowie przedsiębiorstw będących głównymi odbiorcami tego typu rozwiązań oraz w której uwzględniono wyniki analiz trendów rynkowych przygotowanych przez znane instytuty badawcze. W procesie decyzyjnym wzięto też pod uwagę wypowiedzi tysięcy fanów na stronie targów CeBIT na Facebooku. "Trend shareconomy widać bardzo wyraźnie. Zarówno w aspekcie gospodarczym, jak i społecznym, jest to obecnie z pewnością jeden z najbardziej gorących i kontrowersyjnych tematów" - podsumował Frank Pörschmann.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200