Pojawił się pierwszy w Polsce system marketing automation

Na polskim rynku pojawił się SALESmanago, system automatyzujący działania marketingowe firm w Sieci. Według raportów światowych firm badawczych globalny rynek Marketing Automation jest aktualnie wart ok. 2,5 mld dolarów i co roku się podwaja.

SALESmanago monitoruje zachowanie aktualnych i potencjalnych klientów na stronie www w odpowiedzi na działania marketingowe firm. Następnie dokonuje segmentacji klientów w zależności od rodzaju zainteresowań i kieruje do poszczególnych grup automatyczne akcje marketingowe. Zasady segmentacji klientów i reguły automatycznych akcji marketingowych definiowane są przez użytkownika systemu. System dostępny jest w modelu SaaS. "Systemy klasy marketing automation zmieniają zasady pracy działu marketingu i sprzedaży. To co dotychczas trzeba było robić ręcznie, np. wysyłanie ofert handlowych, czy telefoniczne sondowanie zainteresowania klienta teraz automatycznie wykonuje system. Oszczędzony czas, dział marketingu zaczyna wykorzystywać zastanawiając się nad opracowaniem skutecznych programów marketingowych" - mówi Grzegorz Błażewicz, współzałożyciel i zarządzający firmy Benhauer, która stworzyła system SALESmanago. I dodaje, że badania pokazują, że firmy korzystające z rozwiązań marketing automation mają o ponad 50% większe zwroty z inwestycji w marketing (ROMI) od firm które nie korzystają z takich systemów. Światowy rynek Marketing Automation jest jednym z najszybciej rosnących segmentów systemów do marketingu. Według raportu IDC aktualnie z tego typu rozwiązań korzysta ok 5% firm. Wśród dużych przedsiębiorstw korzysta co trzecia firma. Rynek marketing automation wart jest 2,5 mld USD i co roku się podwaja. W sumie firmy Venture Capital zainwestowały w rozwiązania tego typu ponad 0,5 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200