Sprzedaż programów antywirusowych w 2012 mocno wzrośnie?

Coraz powszechniejsze ataki cyberprzestępców są bolączką firmowych specjalistów IT, jednak producenci zabezpieczeń nie mają powodów do narzekań.

Analitycy Canalys przewidują wzrost nakładów na bezpieczeństwo o 8,7% (rok do roku) w 2012 r. - co przełoży się na kwotę 22,9 mld USD.

Mimo, że uważa się, że oprogramowanie antywirusowe nie zapewnia wystarczającej ochrony przed współczesnymi zagrożeniami, będą jednym produktów, które odnotują mocny wzrost sprzedaży. Oprogramowanie antywirusowe wciąż postrzegane jest bowiem jako niezbędne podstawowe zabezpieczenie. Zdaniem analityków segment ten powinien wzrosnąć o 6,8% względem poprzedniego roku.

Zdaniem specjalistów mniejsi gracze odbiorą nieco rynku firmom takim jak Symantec, Trend Micro czy McAfee. Najszybciej rośnie Kaspersky Lab, inni coraz mocniej wchodzący na rynek antywirusów producenci to Panda Security, F-Secure, Eset oraz AVG.

Wiele mniejszych firm nie zdaje sobie sprawy z konieczności ochrony danych w takim stopniu w jakim traktują ten problem duże przedsiębiorstwa. Zdaniem analityków małe firmy podchodzą do rozwiązań bezpieczeństwa tak jak konsumenci i przy zakupie kierują się raczej ceną niż skutecznością ochrony.

Producenci ułatwiają sektorowi SMB kupowanie rozwiązań antywirusowych przez sprzedaż online. Symantec oferuje sprzedaż tą drogą do 1000 licencji, zaś McAfee, Sophos, Trend Micro oraz Kaspersky Lab oferują online umowy typu volume licensing.

Zdaniem analityków strategia dostawców rozwiązań antywirusowych zmierza ku osiągnięciu dużej liczby małych klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200