Przegrupowanie w polskim oddziale CA Technology
- Adam Jadczak,
- 15.11.2011
Po przejęciu przez Midis Group, polski oddział firmy przeszedł reorganizację, planuje dwukrotne zwiększenie zatrudnienia i docieranie bezpośrednio do klientów.
Firma została podzielona na trzy nowe działy:
- Virtual & Server Automation,
- Service Assurance,
- Security.
Cel: zwiększenie sprzedaży...
Jednym z głównych celów umowy ma być zwiększenie sprzedaży CA Technologies w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. "Jego wynikiem będą inwestycje we wsparcie dla użytkowników rozwiązań CA w całym regionie. Jestem przekonany, że ścisła współpraca Midis Group i CA Technologies zapewni wyniki pod względem zarówno wzrostu, jak i zadowolenia klientów" - przekonuje George Khouri, dyrektor Midis Group. "Dotychczasowe sukcesy na Bliskim Wschodzie i w Afryce to dobry przykład tego, co możemy osiągnąć. Oczekujemy, że uda nam się dotrzeć do większego grona klientów i znacząco rozwinąć działalność w Europie Środkowo-Wschodniej" - dodaje. Midis planuje 20-proc. wzrost sprzedaży w roku 2012. Plany rozwoju CA w Polsce jeszcze nie zostały sprecyzowane.
CA Technologies zamierza jednak prawie dwukrotnie zwiększyć zatrudnienie w Polsce z 10 do 20 osób. W tym roku wzrosło już ono o 30%. "Rekrutacja trwa, choć jesteśmy na początku tego procesu. Z początkiem listopada br. dołączył do nas Marcin Chmiela, nowy szef Działu Virtual & Server Automation. Wcześniej pracował u naszego partnera - B3Systems. Zna bardzo dobrze linię biznesową rozwiązań, za którą odpowiada i samą firmę. Dość dobrze orientuje się w bazie klienckiej" - mówi Michał Furman, Country Manager w CA Technologies w Polsce. "Od grudnia br. przychodzi kolejny Account Manager do działu handlowego, a od stycznia 2012 r. szef Działu Service Assurance. Kolejna fala rekrutacji rozpocznie się w przyszłym roku" - dodaje. Firma poszukuje konsultantów i osób do sprzedaży, głównie Account Managerów.
...i przyspieszenie podejmowania decyzji
Przejęcie polskiego oddziału CA w Polsce przez Midis Group ma przede wszystkim zwiększyć efektywność procesów sprzedaży i podejmowanie decyzji biznesowych . Sprawniej i szybciej mają być podejmowane decyzje taktyczne i zwiększa się autonomia w ramach lokalnych oddziałów spółki. Za politykę cenową i strategię na rynku polskim wciąż będzie odpowiadał Country Manager. Nie będzie także zmian w kanale partnerskim. Umowy zostały przedłużone. Firma chce również bezpośrednio odpowiadać na oczekiwania klientów końcowych.
Przejęcie polskiego oddziału CA w Polsce przez Midis Group ma przyspieszyć podejmowanie biznesowych decyzji w dziedzinie sprzedaży oprogramowania i usług wsparcia.
Michał Furman, Country Manager w CA Technologies w Polsce
Przeprowadzona niedawno reorganizacja polskiego oddziału CA Technologies polegała także na przebudowie zespołu sprzedażowego. "Dotychczas zarządzał on właściwie kanałem partnerskim. Teraz ma także bezpośrednio wspierać klientów i zarządzać relacjami z nimi" - mówi Michał Furman. Efektem mają być bliższe kontakty z klientami, a tego - jak mówi - oczekiwali oni od CA Technologies. Jak przekonują przedstawiciele tego producenta, dla klientów "przejęcie" polskiego oddziału przez Midis Group praktycznie nie ma znaczenia. Firma ta tylko zarządza marką CA w Polsce. "Klienci będą wspierani lepiej przez ten sam zespół i to samo zaplecze korporacyjne. Jedyna zmiana nastąpi jeśli chodzi o jakość tego wsparcia. Duzi klienci przyjęli tę zmianę z zadowoleniem, ponieważ będą mogli rozmawiać bezpośrednio z producentem, czego dotychczas odczuwali brak" - dodaje.
Nowa oferta programowa i usługowa
Firma planuje także wprowadzić do oferty nowe rozwiązania. Zostaną one zaprezentowane w tym tygodniu na konferencji CA World w Las Vegas. Firma chce wprowadzić do oferty narzędzia wspierające zarządzanie systemami wirtualnymi i cloud computing. "Spodziewam się ciekawych informacji i zmian w naszej ofercie. Więcej szczegółów będę mógł jednak przekazać pod koniec listopada br." - mówi Michał Furman. Jednocześnie - już lokalnie, w Polsce - firma chce także zacząć wprowadzać do oferty nowe, wysokiej jakości usługi, kierowane bezpośrednio klientom końcowym. Mają to być usługi dostarczane w ramach trzech nowych działów, a związane z planowaniem architektury systemów i procesu wdrożenia oraz z konsultingiem i samym wdrożeniem. Pełna oferta usługowa ma być gotowa w połowie 2012 r.