Niezbędnik MSP - drukowanie
- 14.10.2010
W niewielkich firmach ich menedżerowie z reguły nie są w stanie odpowiedzieć na pytanie, jakie są koszty drukowania i kopiowania dokumentów w ich przedsiębiorstwie. Jednocześnie zdecydowana większość uważa, że nie tylko koszty zakupu, lecz także eksploatacji drukarek czy urządzeń wielofunkcyjnych są kluczowe przy podejmowaniu decyzji o wyborze sprzętu. Takie, dosyć oczywiste wnioski, wynikają z wielu badań ankietowych przeprowadzonych przez producentów sprzętu. Widać tu sprzeczność, bo uzyskanie oszczędności związanych z drukowaniem wymaga wiedzy o jego rzeczywistych kosztach.
Optymalizacja tego typu systemów jest usługą oferowaną przez niektóre firmy konsultingowe lub producentów drukarek. Zapewniają oni, że typowe zyski z racjonalnego i profesjonalnego zaprojektowania systemów druku i przetwarzania dokumentów pozwalają na uzyskanie oszczędności na poziomie co najmniej 10-30%. Oceny te dotyczą jednak dużych firm i korporacji, bo usługi optymalizacji systemów przetwarzania dokumentów są adresowane głównie do nich.
W przypadku firm MSP, ich menedżerowie są najczęściej zdani na własne analizy, bo koszty zewnętrznego audytu przekraczają ich możliwości, a "bezpłatne" projekty optymalizacji systemów druku oferowane przez producentów - są przeznaczone przede wszystkim dla dużych potencjalnych klientów.
Samodzielna optymalizacja kosztów związanych z systemem drukowania jest możliwa, choć wymaga czasu i pracy najczęściej niezwiązanej z podstawową aktywnością biznesową firmy.
Podstawowe decyzje
Technologia atramentowa czy laserowa, liczba niezbędnych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, jak ważny jest druk kolorowy? To pierwsze podstawowe pytania, na które trzeba odpowiedzieć.