Małymi krokami
- Monika Tomkiewicz,
- 15.12.2009
Provalliance chciał zapewnić fryzjerom pracującym w Lovely Look i Jean Louis David łatwy w obsłudze i stabilny system sprzedażowy. Zdecydował się na wdrożenie SAP Business One. Teraz planuje obudowanie systemu mechanizmami BPM.
Provalliance jest właścicielem rozmieszczonych w całej Polsce sieci salonów fryzjerskich Lovely Look oraz Jean Louis David, zatrudniających ponad 250 osób, które obsługują co miesiąc ponad 30 000 klientów. Do tej pory firma korzystała z systemu firmy Comarch CDN-XL i jej właściciele przyznają, że nie miała potrzeby zakupu nowego systemu klasy ERP. "Potrzebowaliśmy systemu detalicznego, który obsłużyłby najważniejszy proces biznesowy w naszej firmie, czyli szybkie i bezawaryjne wystawienie paragonu za usługę. W naszej branży jest duża konkurencja i dbanie o zadowolenie Klienta jest kluczowe. Nie mogliśmy dopuścić, aby z jakichkolwiek powodów Klient musiał czekać na paragon a pracownicy <<walczyć>> z systemem" - opowiada Tomasz Bączyk, członek zarządu Provalliance.
Najpierw paragon
Dlatego też firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązania dedykowanego dla sieci sprzedaży, opartego o SAP Business One. Osobom zarządzającym zależało na szybkiej, pewnej i mało wysiłkowej dla personelu rejestracji sprzedaży i wydawaniu paragonów, możliwych nawet w przypadku awarii systemu w centrali lub awarii sieci. "Zastała wykorzystana nowa technologia kas fiskalnych, podłączonych bezpośrednio do Internetu, synchronizująca się bezpośrednio z centralą. Kasa jest równocześnie komputerem z interfejsem, który w razie awarii systemu centralnego zachowuje zarejestrowane transakcje i przekazuje je do centrali kiedy system pracuje już normalnie. Wszystko to dzieje się automatycznie bez udziału pracowników salonów" - tłumaczy Tomasz Michalski, Research and Development Director w firmie SUPREMIS odpowiedzialnej za wdrożenie. "Działanie systemu detalicznego online i jego synchronizacja z kasami fiskalnymi jest też ważna ze względu na połączenie systemu detalicznego z systemem lojalnościowym sieci salonów" - dodaje Wojciech Niemiec, Prezes Zarządu firmy SUPREMIS.
"Potrzebowaliśmy systemu detalicznego, który obsłużyłby najważniejszy proces biznesowy w naszej firmie, czyli szybkie i bezawaryjne wystawienie paragonu za usługę. W naszej branży jest duża konkurencja i dbanie o zadowolenie klienta jest kluczowe. Nie mogliśmy dopuścić, aby z jakichkolwiek powodów klient musiał czekać na paragon, a pracownicy <<walczyć>> z systemem"
Tomasz Bączyk, członek zarządu Provalliance
Od początku roku SAP Business One obsługuje procesy sprzedażowe obu sieci salonów fryzjerskich. "System jest teraz tak zbudowany, że nawet jak wysiądą wszystkie komputery, łącza internetowe i prąd w siedzibie to fryzjer i tak może nabić paragon i to jest właśnie to, o co nam chodziło" - przyznaje Tomasz Bączyk, prezes Provalliance. Systemem spinającym stanowiska detaliczne POS z systemem centralnym był SAP Business One traktowany początkowo tylko jako interfejs. Zarząd Provalliance przyznaje, że do tej pory nie myślał o zakupie systemu ERP firmy SAP sądząc, że to kosztowne rozwiązanie niedostępne dla firmy średniej wielkości.