Nowy program partnerski HP
- Computerworld,
- 29.09.2003
HP Polska wprowadził we wrześniu br. nowy program partnerski Partner One. Ujednolicił on dotychczasowe umowy partnerskie podpisane przed połączeniem HP i Compaq Computer.
HP Polska wprowadził we wrześniu br. nowy program partnerski Partner One. Ujednolicił on dotychczasowe umowy partnerskie podpisane przed połączeniem HP i Compaq Computer.
Obecnie są trzy typy partnerów: Logistic Service Partner, Channel Development Partner i Sales and Service Partner.
Większość dystrybutorów - z wyjątkiem Techmexu (jedynie CDP) - jest partnerami LSP/CDP. Należą do nich takie firmy, jak AB, ABC Data, Alstor, DNS, Magirus, Tech Data i Veracomp. Zajmują się one zarówno obsługą logistyczną dotychczasowych partnerów SSP, jak i poszukiwaniem nowych kontrahentów.
Najwięcej partnerów typu SSP ma status Business (kilkaset firm). HP postawił im najmniejsze wymagania finansowe (co najmniej 60 tys. USD przychodów ze sprzedaży produktów HP) i certyfikacyjne (po jednym handlowcu i pracowniku technicznym) w każdej kategorii produktowej.
Kilkadziesiąt firm w Polsce ma status Select. Muszą one mieć obroty z rozwiązań HP na poziomie kilkuset tysięcy dolarów, a także certyfikowanych pracowników w co najmniej 2 z 4 kategorii produktów Enterprise lub 3 z 5 Commercial. W lutym 2004 r. mają się pojawić w Polsce partnerzy SSP o statusie Premier, których obroty z rozwiązań HP muszą wynosić kilka milionów dolarów. Tytuł ten na pewno otrzymają ComputerLand i Prokom Software. Branych jest pod uwagę kilku innych integratorów.
W ramach nowego programu Partner One HP utworzyło także Marketing Development Fund. Wysokość kwot otrzymywanych z niego przez partnera jest uzależniona od przychodów, które wygeneruje, sprzedając rozwiązania HP. Fundusze te są przeznaczane m.in. na wspólne seminaria dla klientów i działania marketingowe.
Nowy podział partnerów HP
Od września br. firma wprowadziła trzy typy partnerów:
- Logistic Service Partner
- Channel Development Partner
- Sales and Service Partner