Większe i mniejsze partnerstwo
- Computerworld,
- 31.03.2003
SAP Polska z początkiem br. wprowadził zmiany do swojej polityki partnerskiej, umożliwiając partnerom samodzielne oferowanie licencji na rynku średnich przedsiębiorstw. W przypadku klientów strategicznych SAP będzie w dalszym ciągu działał bezpośrednio.
SAP Polska z początkiem br. wprowadził zmiany do swojej polityki partnerskiej, umożliwiając partnerom samodzielne oferowanie licencji na rynku średnich przedsiębiorstw. W przypadku klientów strategicznych SAP będzie w dalszym ciągu działał bezpośrednio.
W Polsce, na 31 firm współpracujących z niemieckim producentem systemów ERP, jedynie dziesięciu tzw. Partnerów Sprzedaży Pośredniej może sprzedawać licencje na rozwiązania SAP. Należą do nich: BCC, ComputerLand, IBM, IMG, itelligence, Plaut, Prokom Software, Siemens, Ster-Projekt i T-Systems.
Coraz większa liczba firm partnerskich zaczyna jednak specjalizować się w konkretnych rozwiązaniach: Hogart i Infovide w zakresie hurtowni danych, IDS Scheer - SAP SEM (Strategic Enterprise Management), Ster-Projekt - CRM, AMG.net - portale korporacyjne, a Winuel - rozwiązania dla energetyki.
Rozwiązania rozbudowujące podstawową funkcjonalność systemów ERP mają także coraz większy udział w przychodach firmy.
W roku 2002 sprzedaż tych aplikacji stanowiła już 70% całkowitych przychodów z licencji (ok. 42 mln zł).