Xerox na fali przemian

Koncentracja na usługach, poligrafii, ale przede wszystkim rozszerzenie sieci sprzedaży to główne zadania Sachy Laassiri, nowego dyrektora Xerox Polska. Firma zamierza rozwijać sieć sprzedaży pośredniej, zwiększając liczbę współpracujących z nią lokalnych partnerów. Jednym z nich jest Xteam, nowa firma założona przez Swapana Chaudhuri, dotychczasowego dyrektora Xerox Polska.

Koncentracja na usługach, poligrafii, ale przede wszystkim rozszerzenie sieci sprzedaży to główne zadania Sachy Laassiri, nowego dyrektora Xerox Polska. Firma zamierza rozwijać sieć sprzedaży pośredniej, zwiększając liczbę współpracujących z nią lokalnych partnerów. Jednym z nich jest Xteam, nowa firma założona przez Swapana Chaudhuri, dotychczasowego dyrektora Xerox Polska.

Xerox na fali przemian

Sacha Laassiri, dyrektor Xerox Polska

Xteam, finansowo niezależny od Xeroxa, będzie oferował produkty i rozwiązania wyłącznie tej firmy, m.in. cyfrowe systemy poligraficzne, aplikacje i sprzęt do tworzenia oraz produkcji korespondencji masowej, a także specjalizowane systemy do skanowania i archiwizacji starodruków. Xteam liczy obecnie 7 pracowników. Wszyscy wcześniej pracowali w Xerox Poland.

Mimo zmian w strategii i sposobie sprzedaży, Sacha Laassiri zapowiada niewielki wzrost zatrudnienia. Warto przypomnieć, że prowadzona w ostatnich latach restrukturyzacja firmy spowodowała prawie dwukrotne zmniejszenie liczby zatrudnionych w niej pracowników.

Inne cele, jakie zostały postawione przed Sacha Laassiri, są w zasadzie kontynuacją zadań związanych z wcześniejszymi zmianami polityki i koncentracją Xeroxa na ofercie dla odbiorców korporacyjnych i zakładów poligraficznych.

Xerox na fali przemian

Wyniki Xeroxa w Polsce (w mln zł)

W roku 2002 przychody Xerox Polska wzrosły o 20%, do prawie 138 mln zł (115 mln zł). Rok wcześniej spadły o 12%. Zysk netto polskiego oddziału firmy wyniósł ok. 16,5 mln zł. Około 30% obrotów Xerox Polska (41 mln zł) stanowiły przychody ze sprzedaży usług (przede wszystkim outsourcingu systemów drukowania), co jest bardzo dobrym wynikiem, lepszym niż ma np. Xerox we Francji, gdzie wartość ta wyniosła tylko 15%.

Jak twierdzi Olivier Ferraton, szef Xeroxa na Europę Centralną i Wschodnią, możliwości zwiększenia sprzedaży w Polsce nie są jeszcze wykorzystane. Świadczy o tym porównanie z Węgrami, gdzie obroty są prawie dwa razy większe, mimo że liczba potencjalnych klientów dwa, a nawet trzy razy mniejsza.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200