Mobilne e-usługi
- Przemysław Gamdzyk,
- 04.09.2000
E-Services - platforma komunikacji w świecie usług elektronicznych, która miała się stać kluczowym elementem oferty Hewlett-Packard - na razie zyskała mniejszą akceptację niż życzyłby sobie tego ten koncern.
E-Services - platforma komunikacji w świecie usług elektronicznych, która miała się stać kluczowym elementem oferty Hewlett-Packard - na razie zyskała mniejszą akceptację niż życzyłby sobie tego ten koncern.
Dlatego firma stara się skierować zainteresowanie swoją ofertą E-services w stronę rozwiązań usług bezprzewodowych. W tym celu powołano kilka ośrodków Mobile E-services Bazaar, które mają być centrami wymiany technologicznej i biznesowej. Największe europejskie centrum zostało utworzone w Helsinkach. Mobile E-services Bazaar mają wspierać zarówno nowe przedsięwzięcia, jak i stać się platformą współpracy z dużymi operatorami telekomunikacyjnymi. HP zamierza w ten sposób wejść na rynek bezprzewodowego Internetu jako dostawca infrastruktury (przede wszystkim serwerów wraz z odpowiednim oprogramowaniem). Firma nawiązała już współpracę z operatorami telefonii komórkowej (np. Telia czy Radiolinia) i producentami sprzętu komórkowego (Nokia, Nortel, Lucent).
HP stara się poprzez Mobile E-services Bazaar promować własne technologie, przede wszystkim platformę programową E-speak. Ma ona stać się podstawowym mechanizmem komunikacji między elektronicznymi serwisami oferującymi w sieci różne usługi.