10 - miejmy nadzieję - dobrych rad
- Wojciech Raducha,
- 12.01.1998
Kiedy przed trzema laty, bodaj jako pierwsi w Polsce, zaczęliśmy zajmować się tematyką MRP II, nie przypuszczałem, że tak szybko i w takim stopniu temat ten stanie się i ważny, i popularny. I ciekawy, bo z tej ciekawości powstały poniższe rady.
Kiedy przed trzema laty, bodaj jako pierwsi w Polsce, zaczęliśmy zajmować się tematyką MRP II, nie przypuszczałem, że tak szybko i w takim stopniu temat ten stanie się i ważny, i popularny. I ciekawy, bo z tej ciekawości powstały poniższe rady.
1. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że piszą o nim w czasopismach fachowych i rozmawiają o nim dyrektorzy innych przedsiębiorstw.
2. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że właśnie firma wypracowała duży zysk i stać ją na światową nowoczesność.
3. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, by wzmocnić swoją pozycję w przedsiębiorstwie i pokazać się jako odważny reformator i człowiek nowoczesny.
4. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że denerwuje cię bałagan w przedsiębiorstwie i niska efektywność działalności produkcyjnej.
5. Nie kupuj pakietu MRP II tylko dlatego, że długo i usilnie namawiają cię do tego handlowcy - dostawcy tego oprogramowania.
6. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli w firmie wypracowano długookresową strategię biznesową i podjęto stosowną do niej reorganizację w celu zwiększenia efektywności działań.
7. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli uzyskałeś pewność, że wykorzystasz większość jego funkcji i pasuje on do typu produkcji w twoim przedsiębiorstwie.
8. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli wiesz, jakie cele biznesowe można osiągnąć, wdrażając zintegrowany system informatyczny.
9. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli masz profesjonalnego i uczciwego pracownika lub zewnętrznego dostawcę, który wskaże ci wiarygodną firmę informatyczną i pomoże w zrozumieniu modelu działania i interesów dostawcy rozwiązania informatycznego.
10. Rozważ zakup pakietu MRP II, jeśli jesteś absolutnie pewny, że prostsze, skromniejsze i tańsze rozwiązanie informatyczne jest niewystarczające dla twojego przedsiębiorstwa.
Wyszło całkowicie poważnie, a miało być z humorem. Oby tylko nie wychodziło na odwrót tam, gdzie kupiono rozwiązanie informatyczne.