Nowy konkurent na polskim rynku bankowym
- Piotr Waszczuk,
- 29.10.2008, godz. 17:56
Na 17 listopada zaplanowano oficjalne rozpoczęcie działalności Alior Banku. Kierownictwo banku zamierza w ciągu trzech lat pozyskać od 2 do 4 proc udziałów w rynku i ok. miliona klientów. Jednym ze źródeł powodzenia Alior Banku ma być wykorzystanie nowoczesnych technologii IT.
Poza uniwersalną ofertą nowy bank mają wyróżniać m.in. nowoczesność i model biznesowy stworzony z wykorzystaniem architektury SOA. Oddziały banku mają być wyposażone w nowoczesne urządzenia wideokonferencyjne i cyfrowe nośniki informacji oraz ekrany dotykowe, które będą mogły być wykorzystywane m.in. do autoryzacji transakcji.
System bankowości internetowej Alior Banku ma posiadać rozbudowaną funkcjonalność m.in. w zakresie bezpieczeństwa, importu i eksportu danych oraz wielopodpisów dla klientów korporacyjnych. Funkcje systemu obejmą również m.in. podpisywanie umów przez Internet i aktywację lokat nocnych. Dodatkowe bezpieczeństwo mają zapewniać mechanizmy maskowania haseł, potwierdzenia składane za pośrednictwem wiadomości SMS oraz klawiaturę ekranową i tzw. obrazek bezpieczeństwa. Serwery Alior Banku mają posiadać m.in. certyfikat VeriSign Class 3 Extended Validation. System ma również posiadać moduły: inwestycyjny, skarbowy i maklerski. Udostępniona ma być również odrębna, przystosowana do obsługi z poziomu urządzeń mobilnych, wersja platformy transakcyjnej.
Czytaj też: