mInterfejs idealny

  • Jacek Mirecki,

4. Unikaj pól tekstowych

Wprowadzanie tekstu na małej klawiaturze lub ekranie dotykowym nastręcza wielu problemów. Każdorazowe użycie pola tekstowego powinno być dokładnie przemyślane, a samo pole powinno być maksymalnie łatwe w użyciu (wykorzystanie predefiniowanych słowników lub gromadzenia wcześniej wpisanych tekstów, maski dla dat i sygnatur, itp.)

5. Korzystaj z alternatywnych metod wprowadzania danych

Jeśli jakaś informacja może być uzyskana w inny sposób niż przez jej wprowadzenie za pomocą klawiatury zrezygnuj z jej ręcznej edycji (ustalenie pozycji za pomocą odbiornika GPS, kod kreskowy, zdjęcie zamiast szkicu rysikiem). Im mniejsza liczba danych do wprowadzenia, tym większa szansa, że aplikacja zostanie oceniona jako łatwa i przyjemna.

6. Bądź konsekwentny

Użycie etykiet i ikon oraz rozmieszczenie elementów musi być konsekwentne. Elementy powtarzające się powinny być zawsze w tym samym miejscu. Projekt powinien uwzględniać stałe obiekty jako niezbędne punkty odniesienia, względem których użytkownik może odnajdywać drogę (nawigacja).

7. Pamiętaj o prostocie

Zasadą jest, aby komunikacja następowała w bezpośredni, jak najprostszy sposób przy wykorzystaniu minimalnej liczby elementów. Po wykonaniu pilotażowej aplikacji należy zastanowić się, czy określony proces może być uproszczony oraz czy występowanie każdego elementu ma uzasadnienie.