elmeg - VoIP do biura i domu
- Krzysztof Jakubik,
- 10.04.2007
Ocena rozwiązania
Po wykreowaniu użytkownika wewnętrznego VoIP (konta SIP na centralce) należy skonfigurować telefon IP/bramkę w celu umożliwienia rejestracji. Podczas takiej konfiguracji podajemy serwer SIP oraz SIP proxy w postaci adresu centralki. Jeżeli rejestrujemy terminal znajdujący się w Internecie, podajemy adres interfejsu WAN centralki (lub nazwę Dynamic DNS), natomiast dla terminali pracujących w sieci lokalnej - adres interfejsu LAN. Poza routingiem IP należy wpisać takie dane, jak typ numer telefonu, nazwa użytkownika i hasło.
Ogólnie cały zestaw zasługuje na pochwałę. Nie są wymagane wygórowane parametry połączeń internetowych, aby osiągnąć bardzo dobrą jakość dźwięku. Cena dla większości firm powinna być dość atrakcyjna.
Centralka potrafi obsłużyć jedną zewnętrzną linię ISDN BRA (2 połączenia), jedną wewnętrzną linię ISDN (do 8 aparatów) oraz 6 wewnętrznych terminali analogowych i 1 zewnętrzną linię analogową POTS. Porty analogowe obsługują telefon, faks, modem, telefon bezprzewodowy DECT oraz w sposób specjalny - bramkę GSM z inteligentnym routingiem połączeń (LCR/ASR). Zintegrowany szerokopasmowy router pozwala na współdzielenie łącza do Internetu przez wiele komputerów i chroni sieć przed atakami, jednocześnie umożliwiając zarządzanie centralką z dowolnego miejsca poprzez połączenie TCP/IP. Moduł DSP (Digital Signal Processor - na zdjęciu) wraz z odpowiednim oprogramowaniem firmware zamienia centralkę w bramę VoIP dla wszystkich podłączonych terminali oraz serwer SIP do obsługi terminali IP pracujących w LAN. Dzięki T444 wszystkie media dostępne w biurze czy małej firmie mogą być zintegrowane w spójną platformę komunikacyjną, zarządzaną centralnie pod jednym adresem IP.
Cena netto: 729 zł