Zunifikowana komunikacja trafia do mniejszych firm
- 18.06.2014
Szansa dla małych - komunikacja z chmur
Choć spora cześć, zwłaszcza większych organizacji wdraża rozwiązania Unified Communications we własnym zakresie, to rośnie udział rozwiązań dostarczanych w modelu chmury. Współczesne usługi UC w chmurze funkcjonują pod różnymi nazwami jak: usługi typu CaaS (Communications as a Service), czy UCaaS (Unified Communications as a Service). Dzięki chmurze zaawansowane systemy, na które dotychczas mogli pozwolić sobie wyłącznie duzi gracze, teraz są w zasięgu małych i średnich firm. Możliwość wdrożenia systemu w formie usługi, za którą płaci się miesięczne rachunki to dobry pomysł zwłaszcza dla sektora MŚP. Chmura jest też świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw o zmiennych potrzebach komunikacyjnych. Ogromna większość firm nie jest w stanie przewidzieć warunków w jakich będą funkcjonować za 2-3 lata i dlatego wolą przeskalowywać na zapas swoje rozwiązania i ponosić w związku z tym znacznie większe koszty aby zapewnić ciągłość działania swoich organizacji. A rozwiązanie w modelu cloud pozwala w bardzo krótkim czasie uruchomić praktycznie nieograniczoną liczbę lokalizacji i numerów. Korzystanie ze zintegrowanej komunikacji będzie coraz łatwiejsze. - Kolejne generacje systemów będą wykorzystywać WebRCT, dzięki czemu sama już przeglądarka internetowa może być wykorzystywana do komunikacji głosowej i wideo bez konieczności instalowania jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania (typu plugin czy dedykowany softphone) bo stronie klienta. Architektura taka oznacza łatwy dostęp do rozwiązania a jednocześnie daje bardzo elastyczne możliwości mieszania kanałów komunikacyjnych w tym samym interfejsie użytkownika, w pojedynczym oknie Przy równoległym coraz szerszym wykorzystaniu do komunikacji wewnątrz firm platform typu mediów społecznościowych, daje to bardzo ciekawe perspektywy rozwoju rozwiązań nazywanych social business. - mówi Andrzej Zdrojek, Dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży w Unify.
Michał Misiak, dyrektor IT Focus Telecom Polska
Zobacz również:
Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence
Piotr Mechliński, Dyrektor Rozwoju Biznesu, T-Systems Polska
Procent firm korzystających z wideokonferencji, pracy grupowej i sieci społecznościowych w ramach rozwiązań Unified Communications
2014
wideokonferencje - 75
Konferencje w sieci - 64
Praca grupowa - 56
Sieci społecznościowe - 38
2015
wideokonferencje - 90
Konferencje w sieci - 85
Praca grupowa - 85
Sieci społecznościowe - 68
(źródło: Infonetics Research, UC Cloud and On-Preemises strategies and Vendor Leadership, North America Enterprise Survey, marzec 2014)
UCaaS - najistotniejsze korzyści ze zunifikowanej komunikacji w chmurze w proc. wskazań
- dostęp możliwy przez całą dobę - 64 %
- szybszy dostęp do nowych aplikacji i funkcjonalności - 56 %
- obniżenie kosztów - 56 %
- zwiększona skalowalność - 50 %
- zapewnia spokój kierownictwu firmy - 50 %
- krótszy czas wdrożenia - 47 %
- poprawa dostępności aplikacji /wyników - 44 %
- redukcja działu IT - 39 proc.
- transformacja procesów biznesowych - 33 proc.
(źródło: Channelvisionmag.com, 2013)