Zmiana warunków wsparcia przez SAP
- (pw),
- 16.12.2008
Do końca br. umowa serwisowa znana pod nazwą SAP Enterprise Support zastąpi obowiązujące obecnie umowy Standard i Premium.
Do końca br. umowa serwisowa znana pod nazwą SAP Enterprise Support zastąpi obowiązujące obecnie umowy Standard i Premium.
Umowa serwisowa SAP Enterprise Support ma charakteryzować się m.in. szerszym zakresem wsparcia i usługami lepiej dostosowanymi do wymagań klientów koncernu, a także zmian w architekturze oprogramowania SAP. Nowa oferta wsparcia technicznego obejmie zarówno aplikacje SAP, jak również zintegrowane rozwiązania innych dostawców.
wartości licencji rocznie mają kosztować usługi wsparcia dla użytkowników rozwiązań SAP.
Dodatkowe zapisy oferty na wsparcie obejmują m.in. kontrakty SLA i kwestie odpowiedzialności dostawcy za ewentualne przerwy w funkcjonowaniu systemu. W ramach opłaty maintenance klientom przysługiwać będzie m.in. dostęp do aktualizacji oprogramowania i całodobowe wsparcie konsultantów, również podczas instalacji poprawek, bądź uaktualnień. W ramach nowej licencji klient otrzyma również pakiet narzędzi i najlepszych praktyk związanych z monitorowaniem i rozwojem systemu. Rozpoczęcie procesów migracji obecnych klientów do zasad Enterprise Support będzie odbywało się stopniowo. Zostanie rozpoczęte w styczniu 2009 i potrwa ok. trzech lat.
Równolegle rosnąć będą opłaty za korzystanie w usług wsparcia. Docelowo opłata za wsparcie ma wynosić 22% wartości licencji rocznie. Tymczasem od ponad dekady koszty wsparcia SAP kształtowały się na poziomie 17%. Aktualnie wszystkie nabywane licencje SAP objęte są nową umową wsparcia.