Zaufane marki
- 25.04.2008, godz. 09:00
Nokia i Nivea to marki, które cieszą się największym zaufaniem Europejczyków - pokazuje ósma edycja badania European Trusted Brands organizowanego przez Reader's Digest.
Badanie przeprowadzono w 16 europejskich krajach, wzięło w nim udział ponad 23,5 tys. respondentów. We wszystkich 16 krajach w kategorii "telefon komórkowy" zwyciężyła Nokia, a w kategorii "kosmetyki do pielęgnacji skóry" - Nivea. W kategorii kart płatniczych w 14 krajach wygrała Visa, a w kategorii aparatów fotograficznych w 13 krajach zwyciężył Canon, w kategorii płatków śniadaniowych w 10 krajach wygrał Kellogg's.
W Polsce wśród samochodów największym zaufaniem konsumentów cieszy się marka Volkswagen, komputerów osobistych - Toshiba. W kategorii firm internetowych zwyciężyła Neostrada TP, towarzystw ubezpieczeniowych - PZU, banków - PKO BP, funduszy inwestycyjnych - Pioneer Pekao, operatorów telefonii komórkowej - Era.
Zobacz również:
- Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
- 10 błędów, które mogą zablokować innowacje IT
- Informatycy z Polski nagrodzeni za rozwiązanie problemu logiki algorytmów
W kategoriach lokalnych w Polsce wśród stacji telewizyjnych największym zaufaniem cieszy się TVN, a producentów żywności - Winiary.
Autorzy badania próbowali także określić profil polskiego konsumenta. Co drugi ankietowany uważa się za osobę oryginalną (są to głównie osoby młodsze i samotne), co drugi jest także tradycjonalistą (są to głównie osoby starsze i przedstawiciele rodzin składających się tylko z dorosłych). Co trzeci ankietowany uważa się za światowca, a 20% to osoby określające się jako niezdecydowane. Do bierności nasi rodacy przyznają się niechętnie. Są to głównie osoby żyjące samotnie - 22%.
W porównaniu z wynikami zeszłorocznego sondażu, według deklaracji wzrosła wśród Polaków liczba optymistów (z 53% w 2007 r. do 78% w 2008 r.). Częściej uważają się za osoby aktywne (77% obecnie w porównaniu do 43% w 2007 r.), ostrożne (68% w 2007r. vs 45% obecnie), patriotów lokalnych (24% w 2007r. vs 58% obecnie). Wzrosła też liczba Polaków określających się jako osoby nowoczesne (34% w 2007r. w porównaniu do 41% w 2008r.), zwiększyła się też liczba tradycjonalistów (36% do 48%).