Właśnie tworzy się pokolenie "ekspertów" od analizy danych

  • Krzysztof Lech,

Rozwój technologii mobilnej spowodował, że coraz większa część konsumentów korzystając z naręcznych urządzeń przy okazji bawi się w analizę danych. Jesteśmy więc świadkami tworzeniem się nowego pokolenia, które będzie znacznie lepiej przygotowanie w pracy zawodowej do korzystania z bardziej skomplikowanych narzędzi analitycznych.

Wirtualne targi pracy

Zapraszamy do odwiedzenia wirtualnych targów pracy IT Career Expo organizowanych na stronie targi.itcareerexpo.pl. Targi rozpoczęły się 15-go września i potrwają do soboty, 20-go września br. Można na nich poznać oferty pracy od ponad 30 wystawców i porozmawiać z tymi firmami online. Przez te kilka dni, zarówno osoby szukające pracy, jak i te które już ją mają, będą mogły sondować rynek w poszukiwaniu nowych, interesujących pracodawców.

Wszystkie osoby, które zdecydują się odwiedzić stronę internetową targów IT Career Expo, będą mógłby wziąć udział w organizowanym prze IDG Poland S.A. konkursie, w którym nagrodą jest tablet Lenovo Yoga B6000 QC.

W latach 80-tych firmy takie jak Apple, Microsoft, czy Sony zaczęły wprowadzać na rynek komputery i urządzenia osobiste, które z czasem pozwoliły na stworzenie pokolenia konsumentów nie bojących się technologicznych nowinek i mogących się dzięki temu szybko dostosować do różnych platform. W konsekwencji firmy otrzymały do dyspozycji pracowników, którzy posiadali wiedzę i umiejętności pozwalające im praktycznie natychmiast korzystać z różnych technologii.

Patrząc na rozwój rynku elektroniki konsumenckiej w ostatnim czasie wydaje się, że, choć na mniejszą skalę, to jednak możemy być światkami podobnego procesu w świecie analityki. Konsumenci/przyszli pracownicy, będą bowiem coraz lepiej przygotowani do posługiwania się narzędziami, z których korzystają analitycy.

"Bez treningu, większość ludzi nie rozumie, co mogłoby zrobić z danymi, co jest realne do osiągnięcia, a co nie, i jak konkretne przykłady odnoszą się do biznesu" - twierdzi John Myers z firmy analitycznej Enterprise Management Associates.

Kluczowe są tutaj słowa "bez treningu". Dzisiaj część z konsumentów (ich liczba będzie lawinowo rosła) nawet tego nie zauważając "szkoli się" jednak bawiąc analizą danych. W jaki sposób? Korzystając z takich prostych gadżetów jak np. bezprzewodowy monitor aktywności i snu Apple Fitbit Flex. Ponadto, co ważne, rynek "inteligentnych" urządzeń naręcznych rozwija się bardzo dynamicznie, co oznacza, że będą one dostępna dla coraz szerszej grupy odbiorców (po prostu z czasem będą tańsze) i pozwolą na monitorowanie, a następnie analizę, znacznie większej ilości danych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com