Wielkie firmy technologiczne zatrudniają nowe osoby na stanowisku CIO
- 19.09.2014, godz. 07:06
W ostatnich miesiącach firmy Hewlett-Packard, IBM i Yahoo! zatrudniły nowe osoby na stanowisku Chief Information Officer. W przypadku pierwszej z nich mamy do czynienia z dosyć zaskakującym rozwiązaniem.
Zapraszamy do odwiedzenia wirtualnych targów pracy IT Career Expo organizowanych na stronie targi.itcareerexpo.pl. Targi rozpoczęły się 15-go września i potrwają do soboty, 20-go września br. Można na nich poznać oferty pracy od ponad 30 wystawców i porozmawiać z tymi firmami online. Przez te kilka dni, zarówno osoby szukające pracy, jak i te które już ją mają, będą mogły sondować rynek w poszukiwaniu nowych, interesujących pracodawców.
Wszystkie osoby, które zdecydują się odwiedzić stronę internetową targów IT Career Expo, będą mógłby wziąć udział w organizowanym prze IDG Poland S.A. konkursie, w którym nagrodą jest tablet Lenovo Yoga B6000 QC.
Hewlett-Packard
W lipcu firma Hewlett-Packard zatrudniła Ralpha Loura, który wcześniej przez cztery lata piastował stanowisko CIO w firmie Clorox. Objął stanowisko CIO w grupie ds. rozwiązań dla przedsiębiorstw (HP Enterprise Group) i będzie podlegał CIO HP (Ramon Baeza), który wcześniej zajmował identyczne stanowisko w firmie Kimberly-Clark.
Zobacz również:
- 9 cech wielkich liderów IT
- HP – oferta wsparcia środowiska pracy w jednym miejscu
- System MS-DOS wrócił po latach w postaci open source
IBM
Od dwóch miesięcy na stanowisku CIO zatrudniony jest Jeffrey Smith, który przez trzy lata (od 2007 roku) pracował na takim samym stanowisku w firmie SunCorp, natomiast w 2010 roku "wskoczył" na najwyższy fotel: CEO.
Yahoo!
W sierpniu do Yahoo! dołączył Mike Kail, który objął stanowiska CIO i SVP, Infrastructure. Wcześniej zajmował się IT w firmie Netflix.
Interesujący ruch HP
Patrząc na te zmiany warto zwrócić uwagę na bardzo zaskakujący ruch ze strony HP. Stworzyła ona bowiem "tandem" CIO składający się z osób, które co prawda wcześniej również piastowały stanowisko CIO, lecz nie w firmach hi-tech, ale zajmujących się dostarczaniem produktów z grupy consumer packaged goods (CPG), takich jak papier toaletowy, czy środki do czyszczenia. Ciekawe, co z tego wyjdzie...