Wideo na żądanie

  • Artur Marciniak,

Blockbuster, największa amerykańska sieć wypożyczalni filmów, rozpoczęła test usług wideo na żądanie.

Jedna z największych sieci wypożyczalni wideo - Blockbuster - wraz z firmą Enron zajmującą się dostarczaniem szerokopasmowych łączy sieciowych, przeprowadzają próbny test usługi "wideo na żądanie". Próbą objęto około 1000 gospodarstw domowych w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Uczestnicy programu mogą zamawiać poszczególne pozycje programowe poprzez odbiorniki telewizyjne.

Uczestnictwo w programie wymagało wykupienia szerokopasmowego łącza do Internetu. W przeciwieństwie do popularnego w USA systemu pay per view osoba, korzystająca z testowej usługi firmy Blockbuster, nie jest związana godzinami emisji programu, może też, podobnie jak w przypadku oglądania filmu odtwarzanego z magnetowidu, "przeskoczyć" pewne fragmenty, zatrzymać czy cofnąć obraz.

Zobacz również:

Rynek "wideo na żądanie" jest oceniany jako jeden z najbardziej lukratywnych, przyszłych rynków z pogranicza sektora IT i rozrywki. Według ocen analityków już w tej chwili obroty na podobnym rynku pay per view osiągają około 1,5 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com