Walka o rynek e-learningu
- Edyta Popiołek,
- 22.08.2001, godz. 09:20
Według analityków z firmy IDC rynek e-learningu w Stanach Zjednoczonych wzrośnie w 2005 roku do 18 miliardów USD z poziomu 4,2 miliarda w tym roku.
W świadomości dyrektorów personalnych e-learning zaistniał jako bardzo wygodna i opłacalna forma podnoszenia kwalifikacji pracowników. Dlatego rynek na tego typu usługi będzie się systematycznie zwiększał. W związku z dobrymi prognozami wiele firm szkoleniowych stara się skorzystać z dobrej koniunktury w branży. Nowe platformy edukacyjne wprowadzają na rynek trzy firmy: IBM, Monster.com oraz Click2learn.
IBM przedstawił program Lotus LearningSpace 5.0, który ma być dostępny w dwóch wersjach: Core Module-indywidualny tryb nauczania oraz Collaboration Module-z opcją uczestnictwa w zajęciach wirtualnej klasy. Udoskonalona wersja 5.0 pozwala na nagrywanie i odtwarzanie poszczególnych lekcji. Pozwala ona na sprawdzanie i ćwiczenie nabytych już umiejętności.Wzmocniona została również możliwość interakcji między uczestnikami tego samego szkolenia.
MonsterLearning to propozycja stworzona przez serwis rekrutacyjny Monster.com. Będzie to wyszukiwarka pozwalająca dotrzeć do informacji o kursach szkoleniowych on-line.
Clik2learn zamierza z początkiem września przedstawić platformę Aspen. Została ona zaprojektowana tak by wspomóc proces rozwoju pracowników. Daje możliwość analizy zawartości szkolenia oraz zarządzania nim zgodnie z potrzebami uczestników.