W złotych kajdankach
- Małgorzata Lusar,
- 26.06.2009
Rozwój na topie
Funkcję złotych kajdanek mogą też pełnić zaawansowane i drogie narzędzia rozwojowe: studia MBA, prestiżowe zagraniczne szkolenia, indywidualny coaching. Ciekawym przykładem jest program rozwoju przywództwa w Microsoft. Obejmuje on około 50 osób z najwyższej kadry zarządzającej w 32 krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Małgorzata Gryz jest odpowiedzialna za rozwój przywództwa i umiejętności menedżerskich w skali całego tego regionu. "Microsoft nie traktuje kwestii rozwoju w kategoriach benefitu" - podkreśla. Jej zdaniem jest to raczej naturalna i konieczna inwestycja, która się ostatecznie zwraca w postaci lepiej i chętniej pracujących ludzi. "Z drugiej strony, jakość i kompleksowość naszego programu są tak unikalne, że rzeczywiście stanowią dużą wartość dla uczestników. Na rynku takie narzędzia rozwojowe są postrzegane jako najwyższej klasy benefit" - wyjaśnia. "Współpracujemy z jedną z najlepszych szkół biznesu - francuską INSEAD. W wyniku development center zdiagnozowaliśmy kilka kluczowych obszarów rozwoju. Nasi top menedżerowie biorą udział w cyklu warsztatów tematycznych, poza tym każdemu z nich zaoferowaliśmy indywidualny program coachingowy" - wylicza Małgorzata Gryz.
Wyróżnieni i dopieszczeni
Zobacz również:
- GenAI jednym z priorytetów inwestycyjnych w firmach
- Szef Intela określa zagrożenie ze strony Arm jako "nieistotne"
- International Data Group powołuje Genevieve Juillard na stanowisko CEO
Monika Wittchen nie ukrywa, że wszystko to ma na celu związanie menedżerów z firmą. Co na to sami zainteresowani? Natalia Kossut-Kaczmarek, dyrektor marketingu i PR w tej firmie, jest zdania, że zestaw menedżerski wzmacnia wizerunek marki, działa motywująco i wiąże ich emocjonalnie. Podobnie jak inne ciekawe benefity. "Silnym spoiwem łączącym nas z firmą są też spotkania integracyjne przebiegające w przyjemnym otoczeniu i atmosferze" - zapewnia.