Ujednolicona komunikacja w Herbapolu

  • (mt),

Herbapol Lublin, firma działająca na rynku produktów zielarskich, zaczęła dostrzegać problemy związane ze skalowaniem posiadanego systemu telefonicznego.

Po przeprowadzeniu analizy biznesowej firma postanowiła, że zamiast rozbudowywać istniejący system telefoniczny, wdroży rozwiązanie ujednoliconej komunikacji - Microsoft Office Communications Server 2007 R2. Przedstawiciele firmy przyznają, że dzięki wdrożeniu firma oszczędza kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie na usługach telefonicznych. Firma zrezygnowała z łączy ISDN, za które płaciła co miesiąc kilka tysięcy złotych w postaci abonamentów, a jednocześnie rozszerzyła współpracę z operatorem komórkowym. W rezultacie negocjacji Herbapol uzyskał atrakcyjne stawki za połączenia, co również przyczyniło się do oszczędności, sięgających łącznie z abonamentami kilkunastu tysięcy złotych w skali miesiąca. "Same abonamenty dla linii miejskich kosztowały nas dotychczas kilka tysięcy złotych miesięcznie. Wraz z kosztami rozmów z aparatów stacjonarnych rachunki telefoniczne sięgały kilkunastu tysięcy złotych. OCS 2007 R2 sprawił, że te pieniądze prawie w całości zostają w firmie, więc inwestycja w nowy system praktycznie już się zwróciła" - mówi Cezary Słowikowski, dyrektor ds. informatyki w Herbapol Lublin. Herbapol uzyskał też dodatkowe oszczędności w związku z ograniczeniem podróży służbowych. Wbudowane w rozwiązanie Microsoft usługi telekonferencyjne znacznie zredukowały potrzebę częstych wyjazdów na spotkania, oszczędzając czas pracowników. Firma zyskała także dzięki niższym łącznym kosztom delegacji i paliwa. Przy okazji wdrożenia OCS 2007 R2 Herbapol postanowił zrezygnować z dotychczasowego systemu pocztowego. Oprogramowanie Lotus Notes 5 zostało zastąpione systemem Microsoft Exchange Server 2010.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com