TikTok chce poszerzyć ofertę o nową usługę

  • Janusz Chustecki,

Jak donoszą dobrze poinformowane źródła, TikTok (a konkretnie właściciel platformy, czyli ByteDance), zainicjował rozmowy z szeregiem wytwórni muzycznych namawiając je do współpracy i informując, że pracuje nad rozwiązaniem strumieniowego przesyłania muzyki. Wygląda to na rzucenie wyzwania Spotify.

ByteDance chce, aby usługa strumieniowego przesyłania muzyki stała się częścią globalnej oferty TikToka. Usługa ma nosić nazwę TikTok Music i TikTok zastrzegł ją już oficjalnie jako znak handlowy w maju tego roku.

Mówi się, że rozmowy na ten temat są bardzo trudne, gdyż dotyczą ewentualne podziału zysków czerpanych z tej działalności. Plany ByteDance dotyczące uruchomienia takie usługi są bardzo ambitne, zważywszy na fakt, że z usług firmy Spotify korzysta obecnie każdego miesiąca ponad 430 mln internautów.

Zobacz również:

TikTok ma też powody do zadowolenia, gdyż z usług jego serwerów korzysta każdego miesiąca znacznie ponad miliard użytkowników. Firma oferuje obecnie usługę strumieniowego przekazywania treści wideo w trzech krajach (w Indiach, Brazylii i w Indonezji), która nosi nazwę Resso i była już kilkukrotnie oferowana uczestnikom kilku festiwali muzycznych, jednak nie przynosi TikTokowi większych zysków. Mówi, że globalna usługą, nad którą pracuje obecnie TikTok, ma w dużym stopniu bazować właśnie na Resso.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com