Telefonia IP? Tak, ale razem z PSTN

  • Dariusz Niedzielewski,

Mniej stanowczy stosunek do telefonii IP, choć również pokazujący potencjał drzemiący w rozwoju firmowych rozwiązań VoIP, mają analitycy grupy Global Industry Analysts. Według ich prognoz, w 2015 r. światowa wartość sprzedaży centrali IP PBX przekroczy sumę 9 mld USD. Zwiększony popyt ma bezpośrednio wynikać z zaangażowania w nowoczesne technologie komunikacyjne instytucji rządowych, finansowych, branży medycznej (tele- i wideokonferencje) i szeroko pojętego handlu (call/contact centers). Eksperci Global Industry Analysts podkreślają, że znaczącą rolę w rosnącej sprzedaży serwerów komunikacyjnych IP odegrają również firmy z sektora enterprise (korporacje). Większość z nich, szczególnie tych działających w Ameryce Północnej i w Europie Zachodniej, już zapowiedziała zwiększone wydatki na telefonię IP. Analitycy przekonują, że w 2012 r. nastąpi masowe wdrażanie VoIP w dużych, międzynarodowych firmach.

Wzrost konkurencji na światowych rynkach ma spowodować, że sceptycznie dotychczas nastawieni do telefonii IP przedstawiciele sektora małych i średnich firm również zmienią swoje nastawienie. Fakt ten będzie miał swoje odbicie w rosnącej sprzedaży tańszych rozwiązań VoIP (bramy, softphone’y).

Zobacz również:

Powyższy artykuł o telefonii IP to tylko fragment obszernego artykułu o komunikacji IP znajdującego się wydaniu specjalnym Networld Trendy 2011.

Zapraszamy do lektury pełnej wersji artykułu.