T-Mobile uruchomił usługę opartą o biometrię głosową
- Janusz Chustecki,
-
- NetWorld Online JCH,
- 12.12.2011, godz. 16:16
Nuance Communications (dostawca rozwiązań wykorzystujących technologię rozpoznawania mowy i biometrii głosowej) ogłosił, że Polska Telefonia Cyfrowa (operator sieci T-Mobile), uruchomił usługę głosowej weryfikacji użytkownika, wykorzystując do tego celu rozwiązanie "Nuance Vocal Password".
Polecamy:
Zobacz też:
Dzięki zastosowaniu systemu mozliwe jest uniknięcie konieczności zadawania już szeregu pytań dotyczących danych osobowych związanych z użytkownikiem, weryfikowanych dotychczas w trakcie kontaktu z konsultantem. Obecnie operacja jest wykonywana w całości automatycznie, możliwa do przeprowadzenia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i, według dostawcy technologii, jej wdrożenie pozwoliło to na skrócenie procedury resetu hasła do ok. 20 sekund.
Zobacz również:
- Klucze passkey zapewniają bezpieczeństwo ponad połowie kont Google
- Wybitny dziennikarz rynku telekomunikacyjnego nie żyje
- Bezpieczeństwo Windows Hello - czy jest się czym martwić?
Biometria głosowa jest uważana za jedną z najbezpieczniejszych i najłatwiejszych w masowych zastosowaniach metodę identyfikacji i uwierzytelniania użytkowników. Aplikacje wykorzystujące biometrię głosową mogą służyć do weryfikacji klientów w call center, urządzeniach mobilnych i aplikacjach internetowych, tym samym pomagają firmom spełniać standardy i wymagania dotyczące bezpieczeństwa, np. w obszarze zarządzania ryzykiem czy zapobiegania oszustwom i kradzieżom tożsamości.