Świadomość biznesowa kluczem do sukcesu

  • CIO Online,

CIO, który ma świadomość biznesową, na ogół raportuje bezpośrednio do prezesa zarządu, kieruje działami biznesowymi i zarabia więcej pieniędzy niż przeciętny CIO. Szefowie IT w większości firm, gdzie organizacja IT jest uważana za równorzędny dział biznesowy czy nawet dział, który zmienia zasady gry, mają dobre prognozy na ten rok.

Być może elita CIO potrafi wywróżyć z fusów inną przyszłość gospodarczą niż pozostali CIO. A może ich dobra pozycja w firmie sprawia, że czują się potężniejsi, posiadają kontrolę, niezależnie od okoliczności gospodarczych, politycznych czy nastrojów konsumentów.

Tegoroczne badanie określające nastroje CIO pokazuje, że dyrektorzy IT posiadający wysoką pozycję w swoich firmach na ogół:

- Raportują do CEO - 60% vs 38% pozostałych CIO uczestniczących w badaniu

- Zasiadają w radach biznesowych swoich firm - 85% vs. 66%

- Zarządzają obszarem poza IT, takim jak bezpieczeństwo, operacje czy obsługa klienta - 68% vs 57%

Zobacz również:

- Pracują nad polepszeniem procesów zarządzania ryzykiem z użyciem technologii: 40% vs. 28%

- Mają za sobą znaczące inicjatywy w obszarze mediów społecznościowych: 37% vs. 24%; cloud computingu: 36% vs. 28%; i strategii e-commerce lub cyfrowej:25% vs. 16%

Monitorowanie konkurencji jest na coraz wyższej pozycji w agendzie elity CIO - tym tematem zajmuje się 66% z nich, wobec 50% ogółu respondentów. Częściej zapowiadają, że innowacyjne nowe produkty lub procesy będą wśród najważniejszych osiągnięć ich zespołów w tym roku (38% vs. 28%). Zamierzają zainicjować nowe produkty i usługi dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej aby scementować dobre relacje z kolegami z działów biznesowych (60% vs. 40%).

Nie wiadomo do końca, co w tym przypadku jest skutkiem a co przyczyną, ale elitarni CIO mają proporcjonalnie większe budżety IT: 5,8% przychodów firmy wobec 4,7% dla całej grupy uczestniczącej w badaniu. Ich zarobki także są wyższe - średnio 245 tys. USD wobec 218 tys. USD reszty respondentów.

Na podstawie: CIO.us

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com