Social Media Standard 2012 BIZNES - czyli serwisy społecznościowe w służbie przedsiębiorców

  • Konrad Mroczek,

Popularne serwisy społecznościowe skupiają ogromną uwagę użytkowników internetu. Powstają najróżniejsze ich odmiany, aplikacje do zarządzania, kursy oraz konferencje na ich temat. Coraz więcej osób pracuje w tym segmencie rynku. Jak wykorzystać to w swoim biznesie radzimy na naszej konferencji.

To konferencja, po której zakończeniu uczestnik będzie potrafił właściwie określić budżety do realizacji celów działań w mediach społecznościowych. Umożliwią to praktyczne warsztaty i wiele przykładów z różnych pól działań renomowanych marek, ale także średniej wielkości przedsiębiorstw, czy start-up’ów. Konferencja Social Media Standard 2012 BIZNES jest w całości poświęcona wykorzystaniu serwisów społecznościowych w biznesie. Główny cel tego spotkania to zapoznanie uczestników z praktycznymi przykładami najważniejszych działań pod postacią kampanii, aplikacji i kreacji.

Praktyczne podejście do mediów społecznościowych

Na Social Media Standard 2012 BIZNES Pokazane zostaną przykłady i wzorce właściwych działań, oraz zasady planowania inwestycji. W trakcie naszej konferencji usłyszymy dyskusje panelowe na kontrowersyjne tematy, powiemy o istniejących tabu. Naszym priorytetem jest przekazanie użytecznej wiedzy eksperckiej. Wykłady, warsztaty i dyskusje panelowe prowadzą praktycy; ponad 24 renomowanych prelegentów, m.in. gość z Wielkiej Brytanii - Sylwia Presley, która współpracowała w zakresie strategii social media z takimi firmami, jak Nokia, Toshiba, Castrol ; znany bloger, który używa pseudonimu Kominek, a także Yuri Drabent z nieprzerwanie odkrywczymi i logicznymi do kości wnioskami.

Zobacz również:

Na konferencji Social Media Standard 2012 BIZNES przedstawimy wyniki najnowszego badania miejsca podejmowania decyzji zakupowej przez konsumenta. Pokażemy także gdzie istnieje miejsce social mediów w tym łańcuchu zdarzeń, poruszymy kwestie monetyzacji, social commerce i B2B. Odpowiemy także na pytania: "Czy Social media zarabiają?", "Co trzeba zrobić żeby osiągnąć tam zysk?", "Czy można sprzedawać w społecznościach i jak?".

Silnym motorem rozwoju social media są funkcje jakie możemy wykorzystywać, zastępujące niejednokrotnie komunikatory, programy pocztowe, platformy intranetowe, a nawet wyszukiwarki informacji. Łączą ludzi w grupy zainteresowań, służą ekspresji emocji, rozwijaniu hobby, gromadzeniu i dzieleniu się różnymi zasobami. Posiadają wersje mobilne towarzysząc użytkownikom praktycznie w każdej chwili życia. Wciąż też zwiększają zasięg i siłę oddziaływania.

Szanse i zagrożenia w social media

Naturalne było więc szybkie zainteresowanie biznesu zagospodarowaniem tych narzędzi na potrzeby marketingu marek i produktów. Równie szybko okazało się, że finansowy zwrot z działań w social media nie jest tak oczywistą sprawą. Budżety zaś - przeznaczane na obecność w mediach społecznościowych - potrafią wyparować niezwykle szybko, a wiele osób nie potrafi poruszać się w gąszczu wskaźników i narzędzi. Istnieją również nieodpowiedzialne agencje reklamowe, niedokształceni specjaliści z sukcesem wprowadzający w błąd ogromną rzeszę firm kupując "lajki", zakładając "fejkowe" konta, generując sztuczny ruch przez oszustwa, stosując agresywne aplikacje wirusowe, wysysając budżety i wykonując nikomu nie potrzebne działania quasi marketingowe.

Dużo szumu o kryzysach, które tylko przerażają, szeroka rzesza szkodników nazywanych "hejterami" lub po prostu krytykantami, wykonali negatywną pracę z sukcesem. Obrona przed atakami nie generuje przychodów, jest więc z punktu widzenia osiągania krótkoterminowego zysku niepotrzebna. "Dobry produkt broni się sam", można czasem usłyszeć a wiele agencji zaczyna rozmowę na temat social mediów o tym jak mogą budować czy ocieplić wizerunek, jak robić działania Public Relations a ich strategia ogranicza się do konkursów, pytań "co robicie weekend", postów typu "znowu jest poniedziałek", etc… Z tego wszystkiego nie ma przychodu!

Część przedsiębiorców w ogóle nie przekonała się do działań w tym kanale komunikacji, w dużym stopniu pod wpływem opinii, że absorbujące czas strony internetowe powodują spadek efektywności pracy. W wielu firmach ciągle panuje stereotyp, że skoro jesteś zalogowany np. na Facebooku to nie pracujesz, kiedy masz YouTube - oglądasz filmy, jeśli używasz komunikatora, to ciągle rozmawiasz ze znajomymi, etc…. Bywa, że te strony są po prostu blokowane przez dział IT z polecenia prezesa i udaje się, że serwisy społecznościowe nie istnieją.

Dlaczego warto więc przybyć na konferencję Social Media Standard 2012 BIZNES? Zapraszamy do sprawdzenia na stronie http://www.internetstandard.pl/social2012. Konferencja odbędzie się w dniach 29-30 listopada 2012 r. w Businessman Institute w Warszawie. Pierwszego dnia wieczorem tradycyjnie uczestników zapraszamy na imprezę integracyjną w pubie Lolek.

Warto też zauważyć, że oprócz wagi merytorycznej i materiałów konferencyjnych, wartość bonusów w cenie konferencji to 1279zł, do 9 listopada zyskasz dodatkowo 590 zł za wcześniejszą rejestrację! Dodatkowe nagrody i niespodzianki na samej konferencji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com