Sieci WLAN wg Dell'Oro Group

  • Andrzej Janikowski,

Rynek sieci bezprzewodowych w I kwartale br. skurczył się o 3 proc. Specjaliści z Dell'Oro Group oceniają wartość sprzedanych urządzeń WLAN w pierwszych 3 miesiącach 2002 r. na 354,2 mln USD.

Rynek sieci bezprzewodowych w I kwartale br. skurczył się o 3 proc. Specjaliści z Dell'Oro Group oceniają wartość sprzedanych urządzeń WLAN w pierwszych 3 miesiącach 2002 r. na 354,2 mln USD.

Największy spadek zanotowano w segmencie przedsiębiorstw - 16 proc. Natomiast 10-proc. wzrost przychodów został odnotowany w segmencie małych firm i użytkowników domowych.

Zobacz również:

Tak czy inaczej sieci WLAN powoli znajdują uznanie w przedsiębiorstwach. Ale pojawiają się też nowe problemy. Użytkownicy końcowi nabywają notebooki z zainstalowanymi kartami WLAN, a przedsiębiorstwa powinny mieć opracowane i wdrożone metody zabezpieczeń przed instalowaniem punktów dostępu i to bez wiedzy działu IT w przedsiębiorstwie. Zabezpieczenia takie mają na celu ochronę bezpieczeństwa i obniżenie poziomu interferencji. Wprowadzenie nowego punktu bezprzewodowego może obniżyć poziom bezpieczeństwa w sieci, a także spowodować interferencję z istniejącą infrastrukturą bezprzewodową przedsiębiorstwa.

Sieci bezprzewodowe powinny przedłużać zasięg sieci przewodowej. Jednak nieumiejętne instalowanie punktów dostępu może spowodować interferencje na poszczególnych kanałach.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem IDGLicensing@theygsgroup.com