ScanSoft w Polsce
- Agnieszka Madej,
- 28.02.2002, godz. 14:49
ScanSoft, amerykański dostawca rozwiązań do przetwarzania dokumentów planuje w pierwszej połowie roku otworzyć przedstawicielstwo w Polsce.
ScanSoft, amerykański dostawca rozwiązań do przetwarzania dokumentów planuje w pierwszej połowie roku otworzyć przedstawicielstwo w Polsce. "Jeszcze przed wakacjami poinformujemy o otwarciu biura. Na razie szukamy kompetentnej osoby, która będzie zarządzać polskim oddziałem" - wyjaśnia Scott Garlick, Territory Manager odpowiedzialny za sprzedaż w krajach Europy Wschodniej, Beneluksu i Ameryki Łacińskiej.
Na ofertę ScanSoftu składają się aplikacje OCR (m.in. popularne programy Recognita, OmniPage, TextBride), rozwiązania do przetwarzania formularzy (Omni Form) oraz oprogramowanie do syntezy i rozpoznawania mowy (RealSpeak, Dragon Naturally Speaking).
Obecnie produkty ScanSoft sprzedaje w Polsce trzech dystrybutorów: Tech Data Poland, Veracomp, ABC Data oraz bielska spółka Wind Telecom. Ta ostatnia wykorzystuje w swoich rozwiązaniach technologię syntezy mowy RealSpeak, którą ScanSoft przejął od Lernout & Hauspie.
RealSpeak jest modułem syntezy mowy (text-to-speech), który przekształca tekst na sztucznie wygenerowany głos ludzki. Technologię tę Wind Telecom wykorzystał w aplikacji PimVox. Pozwala ona poprzez zwykły telefon odsłuchać treść wiadomości e-mail, kontakty z bazy i informacje o zaplanowanych spotkaniach. Na razie aplikacja współpracuje jedynie z Microsoft Exchange Server 2000. Prowadzone są prace nad integracją programu z serwerem iPlanet.
"W tym roku planujemy uzyskać ze sprzedaży i wdrożeń tego produktu około 1 mln USD. Modułem RealSpeak interesują się głownie operatorzy telekomunikacyjni i banki" - mówi Igor Bokun, prezes zarządu Wind Telecom SA.